به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، «دیوید داگلاس دونکان» که به عنوان یکی از بزرگترین عکاسان خبری قرن بیستم میلادی شناخته میشد علاوه بر ثبت تصاویر درخشان و به یادماندنی از جنگهای جهانی درعرصه هنر نیز فعال بود و همواره به کاخ کرملین در مسکو و همچنین استودیو «پابلو پیکاسو» در فرانسه میرفت.
وی نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی عمومی مردم از جنگ جهانی دوم و همچنین جنگهای بعدی آمریکا در کره و ویتنام داشت و نمایشگاههای متعددی از آثار او در موزهها و گالریهای مختلف در سراسر جهان به ویژه در نیویورک برگزار شده است.
عکاسیهای او در کشور کره جنوبی در قالب کتابی با عنوان «این جنگ است!» در سال ۱۹۵۱ منتشر شد که آن را بالاترین سطح عکاسی جنگی توصیف میکنند.
«دونکان» به صورت سیاه سفید و با دوربینهای «Leica» و لنزهای «Nikkor» محصول کمپانی کانن عکاسی میکرد، دوربینهایی که به کمک او در غرب شناخته شد. وی در سال ۱۹۶۸ کتاب «من معترضم!» را منتشر کرد که مجموعهای عکسهای جنگی از شمال ویتنام بود که ۲۵۰ هزار نسخه از آن به فروش رفت و «دونکان» را به عنوان پیشتاز عکاسی خبری در آمریکا معرفی کرد.
وی معتقد بود پس از آشنایی و دوستی با «پابلو پیکاسو» رویکرد هنری بیشتری در آثارش داشته است و بین سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۳ و مرگ «پیکاسو» بیش از ۵۰ هزار عکس از پیکاسو و آثارش ثبت کرد.
وی در دوران حیات خود بیش از ۲۵ کتاب از مجموعه عکسهایش منتشر کرد که آخرین آن در سال ۲۰۰۶ با نام «پیکاسو و سگش» بود.