|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران،گفت:گروه های مقاومت تاکید کرده اند که درصوت نقض آتش بس و ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی،از سلاح های پیشرفته تری که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد و پاسخ محکم تری به تجاورهای این رژیم خواهند داد.
«حسین امیر عبداللهیان» که به دعوت رسمی همتای آلمانی خود و برای دیدار و گفت و گو با مقام های سیاسی آن کشور به برلین سفر کرده است،  در برلین گفت: درباره سه موضوع مشخص و مهم منطقه از جمله غزه،عراق و سوریه گفت و گو های مفصلی با مقام های آلمانی انجام شد.

عبداللهیان با بیان اینکه از حدود دو سال قبل گفت و گوهای موثری با مقام های آلمانی در مورد تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا برقرار است، افزود: امروز و در ادامه این گفت و گوها ابتدا درخصوص وضعیت فلسطین و و بویژه غزه،اشاره مبسوطی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه داشتیم.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها با حمله نظامی به غزه و جنایاتی که در غزه علیه مردم بی دفاع انجام دادند مرتکب خطای راهبردی شدند،خاطرنشان کرد: آنها نشان دادند که اطلاعاتشان از وضعیت غزه و امکانات گروه های مقاومت بسیار ضعیف، غیر دقیق و نادرست است.

معاون وزیر امورخارجه افزود: صهیونیست ها برای اینکه بتواند جنگ را مدیریت کنند به سرعت وارد روند حمله به نیروهای غیر نظامی و مراکز غیر نظامی مقاومت شدند و این یک اشتباه راهبردی بود.

عبداللهیان با اشاره با ملاقات اخیر خود با رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و از رهبران گروه های مقاومت که هفته گذشته در بیروت انجام شده است،گفت:در دیدار با مقام های آلمانی به آنها توضیح دادیم که رژیم صهیونیستی اهداف غیر نظامی را هدف قرار می دهد و تعداد کشته های مرتبط با حماس حتی به عدد انگشتان یک دست هم نمی رسد که این ناشی از سرگیجه رژیم صهیونیستی در ارتباط به آن چیزی است که در غزه رخ می دهد.

معاون وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: به نقل از گروه های مقاومت به مقام های آلمانی اعلام کردیم که اگر آتش بس موجود پایدار نماند و رژیم صهیونیستی آن را نقض کند و یا اینکه درقالب طرح مصر مطالبات و خواسته های مردم مظلوم فلسطین را در مدنظر قرار ندهد و مرتکب خطای دیگری در ادامه تجاوزها به غزه شود، مقاومت از سلاح های پیشرفته دیگری که دراختیار دارد استفاده خواهد کرد.

عبداللهیان تاکید کرد: درصورت ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی و استفاده گروه های مقاومت فلسطینی از سلاح های پیشرفته تر،نه تنها شرایط به نفع این رژیم نخواهد شد بلکه اوضاع را برای صهیونیست ها و حامیانشان پیچیده تر از این خواهد کرد.

وی رفتار رژیم صهیونیستی طی 30 روز گذشته را نقض سیستماتیک حقوق بشر خواند و افزود: حملات نظامی صهیونیست ها به مراکز نگهداری کودکان و مدارس تحت پوشش سازمان ملل و جنایاتی که علیه ساکنان غیر نظامی انجام شد،افتضاحی با ابعاد گسترده بود که حتی متحدان و دوستان دیرینه رژیم صهیونیستی نیز قادر به دفاع از عملکرد ضد بشری آنها نیستند.

** شرط گذاشتن برای مبارزه با تروریسم در عراق، جایزه دادن به تروریست هاست

معاون وزیر امور خارجه ایران، موضوع تحولات در عراق را محور مهم دیگر در گفت و گو های خود با مقام های آلمانی عنوان کرد و افزود: خطر افراط گرایی و تروریسم در عراق و منطقه از موضوع های جدی مورد توجه ما در بحث ها بود و اینکه وظیفه همه جامعه جهانی است تا در مبارزه با تروریسم به صورت عملی اقدام کنند.

عبداللهیان یادآور شد: در ملاقات با مقام های آلمانی شرح مبسوطی از وضعیت عراق ارائه شد و تاکید کردیم که شرط گذاشتن برای تغییر روند سیاسی در عراق و پس از آن مبارزه با تروریسم،در واقع نوعی جایزه دادن به تروریست ها بوده و خطای راهبردی دیگری است که برخی طرف ها در این کشور به ارتکاب آن مشغول هستند.

معاون وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: در ملاقات با همتای آلمانی همچنین درمورد سوریه و تکمیل روند سیاسی در این کشور نیز بحث های خوبی مطرح شد.

عبداللهیان ادامه داد: یکی از موضوع هایی که طرف آلمانی در گفت و گو ها بر آن تاکید داشت،اهمیت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بود که طرف آلمانی حسن نیت خود را بار دیگر مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در یک دوره زمانی کوتاه به یک توافق پایدار و بلند مدت در این زمینه برسیم.

معاون وزیر امور خارجه، بحث در مورد توسعه روابط و مناسبات دو جانبه تهران - برلین را از دیگر محورهای گفت و گو های خود با مقام های آلمانی برشمرد و افزود: دو طرف در این زمینه نگاه مثبتی داشته و بر آن تاکید دارند.

** برخی بدنبال سوء استفاده از سوء تفاهم درمورد جزیره ابوموسی هستند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در برلین همچنین درخصوص تکرار ادعاها و جوسازی های جدید برخی از مقام های اماراتی درخصوص جزایر ایرانی،گفت:حقیقت این است که برخی طرف ها به دنبال این هستند که از موضوع ˈسوء تفاهمˈ درمورد جزیره ابوموسی ˈسوء استفادهˈ کنند.

عبداللهیان خاطرنشان کرد:بارها اعلام شده است این جزایر تعلق تاریخی و ابدی به جمهوری اسلامی دارند و ما در گفت و گو های رسمی با مقام های اماراتی نیز به صراحت این را اعلام کرده ایم .

وی با تاکید بر اینکه تکرار این مواضع نادرست در برخی مقاطع به نقل از برخی مراکز و مسئولان اماراتی برای ما قابل درک است،گفت:در مسائل حاکمیتی و سرزمینی خود با هیج طرفی وارد تسامح نخواهیم شد و با قاطعیت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور خود در ابعاد سیاسی حقوقی و همه ابعاد لازم و مرتبط با تامین و حفظ تمامیت ارضی خود دفاع می کنیم.

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی وآفریقای وزارت امور خارجه در سفر دو روزه خود به آلمان با ˈاشتفان اشتاین لاینˈ معاون ارشد وزیر امور خارجه آلمان و همچنین برخی از دیگر مقام ها و مسولان عالی رتبه آلمانی دیدار و گفت و گو کرد.

امیر عبداللهیان امروز (پنج شنبه) به تهران بازمی گردد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین