|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
نمودارهای برگرفته از سیستم ثبت وقایع ترافیکی شهر به خوبی نشان می‌دهد که در سه هفته بعد از اجرای طرح جدید به طور مشهود کاهش ازدحام و کاهش حجم تردد در ساعت اوج صبح و عصر را شاهد هستیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نتایج اجرای طرح ترافیک جدید را با استناد به نقشه‌های گوگل و بررسی‌های دانشگاه علم و صنعت تشریح کرد.

 محسن پور سید آقایی صبح امروز با ارائه گزارش نتایج و دستاوردهای طرح ترافیک ۹۷ گفت: با اجرای طرح جدید ترافیک شهر تهران این امکان فراهم شده است که مدیریت شهری شاخص‌های تنظیم کننده‌ای در اختیار داشته باشد که متناسب با اقتضائات شهری در شرایط متفاوت سیاست‌های مناسبی را اعمال کند.

وی اظهارکرد: نمودارهای برگرفته از سیستم ثبت وقایع ترافیکی شهر به خوبی نشان می‌دهد که در سه هفته بعد از اجرای طرح جدید به طور مشهود کاهش ازدحام و کاهش حجم تردد در ساعت اوج صبح و عصر را شاهد هستیم.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه کاهش ترافیک از جمله اهداف طرح جدید بود و توانستیم ترافیک را به ساعات غیراوج یعنی ۱۰ تا ۱۶ که قیمت ارزان‌تری دارد هدایت کنیم، گفت: در معابر مختلفی که نمودارهای متوسط زمان سفر آنها استخراج شده شاهد هستیم که قله‌های نمودار کوتاهتر شده است. یعنی زمان سفر کمتر و ترافیک روانتر شده است. به خصوص در این زمینه روزهای ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت ماه که نمایشگاه کتاب تمام شده بود و ماه رمضان هم هنوز آغاز نشده بود بررسی‌هایی انجام دادیم تا اثرات متغیرهای دیگر تا حد خوبی حذف شده باشد و مطمئن باشیم که تغییرات مربوط به طرح ترافیک جدید است.

وی با بیان اینکه تحقیقات و ارزیابی‌های دانشگاه علم و صنعت نشان می‌دهد که در اوج صبح و عصر شاهد کاهش درصد ازدحام ترافیک هستیم، گفت: این مطالعات بر حسب داده‌های نقشه‌های گوگل انجام شده و دریافتیم که میانگین درصد ازدحام اوج صبح از ۴.۳۰ درصد به ۳.۳۲ درصد رسیده است و در ساعت اوج عصر نیز این عدد از ۱۰.۷۱ به ۶.۸۲ رسیده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه تحلیل نمودارها نشان می‌دهد که علاوه بر کاهش زمان سفر با کاهش تغییرات زمان سفر بین ماکسیمم و مینیمم متوسط زمان سفر و همچنین کاهش زمان سفر در بزرگراه‌های مرز زوج و فرد نیز روبرو هستیم، گفت: گزارش‌هایی که مستند به سیستم جی پی اس اتوبوس‌هاست نشان می‌دهد در خطوطی که به هر نحوی در بخشی از محدوده طرح ترافیک تردد دارد زمان سفر حدودا ۳ درصد کاهش یافته است و تقاضای سفر افزایش یافته است که در موارد زیادی تقاضا برای اعزام اتوبوس فراتر از زمان‌بندی مقرر هم ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه پورسیدآقایی با بیان اینکه متوسط پرداختی بابت مجوزهای روزانه طرح ترافیک در سال ۹۶ حدود ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است، گفت: در این روزها که از اجرای طرح ترافیک جدید می‌گذرد متوسط پرداختی روزانه ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هزینه تردد ۳۸ درصد ارزان‌تر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از توفیقات بزرگ طرح ترافیک این بود که بسیاری از شهروندان را به اخذ معاینه فنی برتر ترغیب کردیم، گفت: تا کنون نزدیک به ۹۲ هزار خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده‌اند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه گزارش‌های تردد نشان می‌دهد تعداد خودروهایی که معاینه فنی برتر گرفته‌اند چهار برابر خودروهایی است که فقط معاینه فنی عادی دارند، تصریح کرد: واضح است که این تحول در بلندمدت می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا دیروز حدود ۲۴۸ هزار شخص حقیقی و بیش از ۱۱ هزار شخص حقوقی در سامانه تهران من ثبت نام کردند، گفت: بالغ بر ۲۴۹ هزار خودرو در این سامانه ثبت مشخصات شده است و کل مبلغ واریزی تا دیروز حدود ۴۲ میلیارد تومان بود که به مراتب کمتر از مدت مشابه سال قبل است که این مقایسه به خوبی نشان می‌دهد که هدف ما در طرح ترافیک جدید کسب درآمد بیشتر نبوده و نیست.

پورسیدآقایی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح ترافیک تمام زیرساخت‌ها از جمله دوربین‌ها و ... نصب شد و پلیس راهور نیز ضمن بازدید آنها را تأیید کرد، گفت: در مجموع ۹۸ دوربین جدید و تعویض شده در ورودی‌ها و ۵۹ دوربین در خروجی‌ها اضافه شده است.
ش
وی با بیان اینکه طرح ترشافیک جدید با برابر کردن قیمت‌ها بین خودروهای عموم مردم با ارگان‌ها و دستگاه‌های اجشرایی یک گام بزرگ بی سابقه در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌ها بوده است، گفت: یکی دیگر از دستاوردهای طرح ترافیک جدید این است که اجرای این طرح فرصتی شده برای اینکه یک قدم بزرگ برای تحقق شهر هوشمند برداشته شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین