|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۲۱۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
قاسمی‌زاده تصریح کرد: ما پیگیر حقوق دانش‌آموز هستیم. خوشبختانه از روز حادثه تاکنون دانش‌آموز غیبت نداشته و در سلامت کامل در مدرسه حضور پیدا کرده است.
 رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش آبادان کوتاه کردن موی دانش‌آموز دختر به دلیل تحریک ناظم مردرا تکذیب کرد و افزود: متاسفانه مربی پرورشی مدرسه به دلیل نمایان شدن 2 سانت موی دانش‌آموز از مقنعه چنین اقدام غیر اصول تربیتی را انجام داده است.

بابک نوری‌زاده، رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش‌و‌پرورش استان خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی براینکه «موی دختر دبستانی به بهانه احتمال تحریک ناظم مرد مدرسه توسط معلم قیچی شده که این امر موجب بستری دانش‌آموز در بیمارستان شده است»، گفت: این دانش‌آموز بارها توسط مربی پرورشی به دلیل عدم رعایت قوانین تدوین شده برای حجاب تذکر دریافت کرده بود اما دانش‌آموزان واکنشی به تذکرات نشان نداده که متاسفانه در نهایت مربی پرورشی در یک اقدام غیراصولی و غیر موازین تربیتی اقدام به کوتاه کردن 2 سانت موی دانش‌آموز که از مقنعه بیرون مانده بود، می‌کند.

وی با بیان اینکه اداره آموزش‌و‌پرورش استان به محض اطلاع موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد، یادآور شد: بلافاصله معاون ابتدایی و مدیر اداره آموزش‌و‌پرورش آبادان برای دلجویی به منزل دانش‌آموز می‌روند و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نوری‌زاده با تاکید براینکه این اقدام مربی پرورشی مورد انتقاد وزارت آموزش‌و‌پرورش قرار گرفته است، گفت: آموزش‌وپرورش حامی دانش‌آموز است و تا تحقق حقوق وی این مساله را پیگیری می‌کند. اکنون نیز این مربی پرورشی اجازه خدمت در هیچ یک از مدارس را ندارد.

تکذیب حضور ناظم آقا در مدرسه دخترانه

رئیس اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره آموزش‌و‌پرورش استان خوزستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه در فضای مجازی مطرح شده مربی پرورشی به دلیل تحریک ناظم مرد مدرسه دست به چنین اقدامی زده است، تصریح کرد: بررسی‌های تیم اعزامی نشان می‌دهد در این مدرسه همکار آقا فعالیت ندارد و این مساله شایعه مجازی بوده است.

پیگیری حقوق دانش‌آموز هستیم

در ادامه اعظم قاسمی‌زاده، رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش آبادان با تایید صحبت‌‌های مدیر روابط عمومی در این باره گفت: به محض اطلاع مساله را پیگیری و با معاونت پرورشی استان در میان گذاشتم که نظر جمع بر این بوده که معاون پرورشی دچار خطا شده و تا مشخص شدن نتیجه شکایت خانواده دانش‌آموز اجازه فعالیت ندارد.

وی با تاکید براینکه هر گونه تنبیه جسمی و روحی از سوی معلمان به خصوص مربیان پرورشی منسوخ اعلام شده است، یادآور شد: من این مساله را بارها در شورای معاونان، مدیران مدارس و ... تذکر دادم و بارها نیز در خصوص ممنوعیت آن مکتوب به مدارس نامه ارسال کرده‌ام اما متاسفانه هم‌چنان در برخی موارد ما شاهد تنبیه بدنی یا روحی دانش‌آموزان هستیم.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: ما پیگیر حقوق دانش‌آموز هستیم. خوشبختانه از روز حادثه تاکنون دانش‌آموز غیبت نداشته و در سلامت کامل در مدرسه حضور پیدا کرده است.

وی یادآور شد: متاسفانه در فضای مجازی مطرح شده ناظم مدرسه آقا بوده و این اقدام جهت جلوگیری از تحریک وی انجام شده این در حالی است که ناظم این مدرسه یکی از همکاران فرهنگی خانم است که سال‌ها در مقام معلمی مشغول به خدمت بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین