|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات طرح ترافیک ویژه خبرنگاران توضیحاتی را ارائه کرد.
 مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد جزئیات طرح ترافیک ویژه خبرنگاران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی پیرحسین‌لو با اشاره به روند تخصیص سهمیه طرح ترافیک به خبرنگاران، گفت: به محض اعلام آئین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاری از سوی کمیسیون حمل و نقل شورا، فرآیند دریافت و بررسی مدارک بر اساس ضوابط آئین‌نامه را آغاز کردیم و تا کنون نیز این بررسی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 4800 تقاضا از سوی خبرنگاران دریافت شد، گفت: برای بالغ بر 400 تقاضای دریافت شده یا مدرکی ارسال نشده و یا مدرک جعلی بوده است و یا اصلا مدرک ربطی به خبرنگاری نداشته است و در این میان نام پزشکان،‌ ایثارگران و ... نیز به چشم می‌خورد که اشتباها اطلاعات خود را در قالب سهمیه خبرنگاری ارسال کرده بودند.

پیرحسین‌لو با اشاره به اینکه 2100 تقاضای وارده از سوی خبرنگاران جدید بود و این خودروها برای اولین بار درخواست دریافت سهمیه داشتند که این مسئله بررسی را طولانی‌تر کرد، تصریح کرد: بر خلاف سال‌های گذشته که صرفا داشتن کارت خبرنگاری و یا معرفی‌نامه ملاک دریافت طرح ترافیک ویژه خبرنگاران بود. امسال به سبب محدودیت مجوزها و همچنین مشکلاتی که در نحوه صدور طرح ترافیک ویژه خبرنگاری بود، مدارک جدی‌تری درخواست کردیم و مقرر شد خبرنگاران علاوه بر ارسال معرفی‌نامه از سوی رسانه‌هایشان که در آن مشغول فعالیت هستند، درخواست کردیم که بیمه خود را نیز ارسال کنند و اگر بیمه نیستند حداقل 10 اثر که نشان بدهد مشغول به فعالیت هستند را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه بررسی ما در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران شکلی است و تنها مدارک ارسال شده را با ضوابط تطبیق دادیم، گفت: افرادی که پیامک برای آنها ارسال نشده، یا ثبت نام نکردند و یا نقص مدرک داشتند.

پیرحسین لو با اشاره به اینکه از آنجایی که تعداد معرفی‌نامه‌ها بیش از کل ظرفیت تعلق گرفته بود، به مدیران رسانه‌ها نامه نوشتیم که از میان افرادی که مدارک آنها تایید شده بر اساس اولویت، خبرنگاران را معرفی کنند، تصریح کرد: قطعا مدیر مسئول بهتر می‌داند که آیا اولویت با خبرنگار اجتماعی است یا اقتصادی و عمده انتقادهایی که در حال حاضر مطرح می‌شود به توجیهات داخل رسانه‌ای است و انصاف این است که خود رسانه‌ها انصاف را رعایت کنند و برخی به جای آنکه یقه ما را بگیرند بهتر است با رسانه خود صحبت کنند.

وی با بیان اینکه به همه افرادی که مدارک آنها تایید شده است پنجشنبه گذشته پیامک ارسال کردیم،‌ گفت: البته از این میان 100 نفر هنوز پیامک دریافت نکردند که این مسئله ممکن است به دو دلیل رخ داده باشد. یکی اینکه در آن لحظه موبایل خاموش بوده و یا از دسترس خارج شده و یا اینکه مالک خط، پیامک‌های تبلیغاتی خود را بسته است؛ اما با این حال اگر افراد به سایت مراجعه کنند در مقابل مشخصات خودروی آنها در صورت تایید نوشته شده است «دارای سهمیه» است و البته 19 نفر هم اطلاعات خودروی خود را به صورت ناقص درج کرده‌اند که پیامک جداگانه‌ای به آنها ارسال شد.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نحوه اعتراض به تخصیص طرح ترافیک خبرنگاران تنها به روش ارسال ایمیل انجام می‌گیرد، گفت: افراد معترض می‌توانند به همان آدرس ایمیلی که آثارشان را ارسال کردند متن اعتراضی خود را بفرستند.

وی با بیان اینکه در این میان با اتفاقاتی نیز مواجه بودیم، گفت: همان خبرگزاری که فشار می‌آورد و مدام خبر می‌زد که دیر شده و چرا اسامی منتشر نمی‌شود تا روز پنجشنبه ظهر هنوز لیست خود را نداده بود و با کلی دوندگی لیست را دادند و جالب است بدانید که از همان خبرگزاری اسم راننده مدیرعامل، مسئول روابط عمومی، مسئول اداری و ... به عنوان خبرنگار رد شده بود که بلافاصله بعد از آنکه متوجه شدیم سهمیه این افراد ابطال شد.

گام اولمان این بود که به جای مسئولان اداری، خبرنگاران طرح دریافت کنند

پیرحسین لو با بیان اینکه تمام حرف‌ها و انتقاداتی که به ما در این روزها زده شد به برقراری عدالت می‌ارزد، گفت: گام اولمان این بود که به جای مسئولان اداری، خبرنگاران طرح دریافت کنند.

وی در مورد وضعیت شارژ حساب شهروندی نیز با بیان اینکه بابت مجوزهای روزانه هزینه اولیه دریافت نمی‌شود و به ازای هر تردد در روز از مبلغ 13 هزار و 400 تا 36 هزار تومان بر اساس نوع تردد محاسبه می‌شود، گفت: اما آنهایی که مجوز سالیانه دارند مانند خبرنگاران، بیماران خاص، آژانس‌ها و ... می‌بایست در ابتدا 100 هزار تومان بابت هزینه مجوز سالیانه پرداخت کنند و به ازای هر تردد هم پول عوارض خود را بدهند و پیشنهاد می‌شود از آنجایی که سهمیه بگیران خیالشان راحت باشد و حساب‌شان صفر نشود تا جریمه شوند بهتر است مبلغی را به غیر از آن 100 هزار تومان واریز کنند تا جریمه نشوند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تمام کسانی که در سامانه، ثبت نام سهمیه سالانه کردند باید عوارض سالیانه خودرو را بپردازند، گفت: به این افراد توصیه می‌شود حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه عوارض خود را دریافت کنند. در غیر اینصورت قطعا با اتمام اردیبهشت ماه به مشکل بر می‌خورند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام طرح ترافیک غیرحضوری بود، گفت: خبرنگاران لازم نیست که مثل سال‌های گذشته مدام به دفاتر الکترونیک شهر مراجعه کنند و در طرح فعلی تنها دو گروه ساکنین محدوده و صاحبان خودروهای هیبریدی لازم است به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند.

اگر در بررسی‌ها مشخص شود که نام یک کادر اجرایی به نام خبرنگار رد شده است، حتما با آن برخورد می‌شود

پیرحسین لو در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه مدیران رسانه اسامی کادر اجرایی را به جای خبرنگار رد کردند، گفت: اولویت بندی با مدیران رسانه است و اگر در بررسی‌ها مشخص شود که نام یک کادر اجرایی به نام خبرنگار رد شده است، حتما با آن برخورد می‌شود و سهمیه آن به صورت معمولی رد می‌شود.

وی در مورد نحوه اطلاع شهروندان از موجودی حساب شهروندی خود گفت: در صورتحساب اطلاعاتی مبنی بر باقیمانده مبلغ در حساب شهروندی و همچنین مبلغ کسر شده،  درج شده و در سامانه وجود دارد و افراد می‌توانند از آن طریق به اطلاعات مالی حساب شهروندی خود دسترسی پیدا کنند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بیشترین آرم طرح ترافیک به مجموعه صدا و سیما اختصاص داده شده است،‌ گفت: نمی‌توانم در مورد آرم رسانه‌ها صحبت کنم چرا که هنوز بررسی به اتمام نرسیده است اما با درج اسامی در سایت همگان متوجه می‌شوند که چه رسانه‌ای به چه تعداد سهمیه دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه در اولویت بندی‌ها برای تخصیص آرم، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به دلیل تولید مستمر خبر نسبت به هفته‌نامه‌ها در اولویت قرار داشتند، گفت: همچنین هفته‌نامه‌ها نسبت به ماهنامه‌ها در اولویت قرار داشتند و بر اساس رنکینگ ارشاد سهمیه برای همه افراد در نظر گرفته شد.

پیرحسین لو در مورد پول اضافی که ممکن است برخی در حساب شهروندی خود داشته باشند اما از آن استفاده نکنند، گفت: شارژ حساب شهروندی به مانند خرید اعتبار برای سیم کارت یا اعتبار برای مترو است و آیا می‌شود از سیم کارت پول برداشت کرد یا اضافه پول را از بلیت مترو برداشت؟ اما در طرح ترافیک 97 این شارژ تا آخر سال می‌ماند و آخر سال قابل برداشت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین