کد خبر: ۲۰۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
تحقیق جدیدی که توسط مرکز تحقیقات pew صورت گرفته نشان می‌دهد که ۳۵درصد از بزرگسالان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. طبق این آمار از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۷درصد میزان کاربران بزرگسال اینستاگرام افزایش داشته است.
 تحقیق جدیدی که توسط مرکز تحقیقات pew صورت گرفته نشان می‌دهد که ۳۵درصد از بزرگسالان آمریکایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. طبق این آمار از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۷درصد میزان کاربران بزرگسال اینستاگرام افزایش داشته است.

یافته‌ها و اطلاعات دیگر این تحقیق ثابت می‌کند که کاربران به تدریج با پلتفرم‌های اجتماعی دیگری هم آشنا می‌شوند: اینستاگرام، اسنپ‌چت و توییتر در میان جمعیت جوان بخصوص افرادی که بازه سنی‌شان بین ۱۸ تا ۲۴ سال است، محبوب‌تر شده‌اند و تمایل به استفاده از آنها افزایش پیدا کرده. یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم آنلاین است که ۷۳درصد از بزرگسالان آمریکایی از آن استفاده می‌کنند. و پلتفرم محبوب ۹۴درصد از کسانی است که بازه سنی‌شان بین ۱۸ تا ۲۴ است. همه این اطلاعات به این معناست که عملا همه مردمی که در سن و سالی هستند که به دانشگاه می‌روند به صورت مرتب ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند.

فیس‌بوک همچنان در راس محبوب‌ترین قطب شبکه‌های اجتماعی برای بیشتر مردم باقی مانده است به جز کسانی که در بازه سنی ۶۵ سال به بالا هستند. استفاده از آن از زمانی که مرکز تحقیق pew آمارگیری‌اش را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد، افزایش داشته است. اگرچه باید گفت که از سال ۲۰۱۶ تعداد کاربران بزرگسال فیس‌بوک در آمریکا بدون هیچ تغییری روی ۶۸درصد باقی مانده است. تعداد کسانی که روزانه و به صورت مرتب به فیس‌بوک سر می‌زنند هم تغییر چندانی نکرده و فقط دو درصد از تحقیق سال گذشته کمتر شده و از ۷۶ درصد به ۷۴ درصد رسیده است.

توییتر شیب ملایمی در افزایش تعداد کاربرانش داشته و حال ۲۴ درصد از بزرگسالان آمریکا از این سرویس استفاده می‌کنند. در مقایسه با سال ۲۰۱۶ که این تعداد فقط ۲۱ درصد بود افزایش نسبتا خوبی داشته است.
در طبقه متوسط آمریکایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند هشت پلتفرمی که pew به آنها نگاه کرده عبارت بودند از: فیس‌بوک، اسنپ‌چت، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، واتس‌اپ، پینترست و لینکدین.

اگرچه کاربران شبکه‌های اجتماعی از پلتفرم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و این اپلیکیشن‌ها را روزانه چک می‌کنند، فقط سه درصد از آنها می‌گویند به اطلاعاتی که این شبکه‌ها به آنها می‌دهند اعتماد دارند. خیلی از آنها نمی‌توانند به شبکه‌های اجتماعی برای محافظت از اطلاعات‌شان اعتماد کنند. یک جدول آماری هم از بزرگسالان آمریکایی داریم که از توییتر استفاده می‌کنند و بد نیست نگاهی به آن بیاندازیم:

مردان: ۲۳درصد
زنان: ۲۴

سفیدپوستان: ۲۴ درصد
سیاهپوستان: ۲۶
اسپانیایی‌ها: ۲۰

بازه سنی ۱۸ تا ۲۹: ۴۰درصد
۳۰-۴۹: ۲۷
۵۰-۶۴: ۱۹
بالای ۶۵: ۸

دبیرستانی‌ها و مقاطع پایین‌تر: ۱۸درصد
دانشگاه: ۲۵
بالاتر از دانشگاه: ۳۲

ساکنان شهرها: ۱۸درصد
حومه: ۲۳
روستاها: ۱۷
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین