|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
یک مقام ارتش آمریکا گفت هدف این کشور از افزایش حضور نظامی خود در دریای سیاه، عادت دادن روسیه به فعالیت‌های نظامی واشنگتن در این منطقه است.
یک مقام ارتش آمریکا گفت هدف این کشور از افزایش حضور نظامی خود در دریای سیاه، عادت دادن روسیه به فعالیت‌های نظامی واشنگتن در این منطقه است.

به گزارش سی‌ان‌ان، از زمان افزایش حضور نظامی روسیه در دریای سیاه در پی الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور که با مخالفت غرب روبرو شد، تنش‌ها در دریای سیاه افزایش یافته است.

روز شنبه، آمریکا ناوشکن موشک انداز یو اس اس کارنی از کلاس «آرلی برک» را برای آنچه «انجام ماموریت‌های امنیتی دریایی» خوانده شده است، به دریای سیاه فرستاد. پیشتر، ناوشکن یو اس اس راس نیز در دریای سیاه مستقر شده بود. از ماه ژوئیه سال 2017، این نخستین باری است که دو کشتی نظامی نیروی دریایی آمریکا به طور همزمان در دریای سیاه حضور داشته اند.

کریستوفر گریدی، فرمانده ناوگان ششم دریایی نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم ما مبنی بر حضور همزمان دو ناوشکن در دریای سیاه، اقدامی پیشگیرانه است.»

این در حالی است که روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک ناوچه همراه با دو کشتی گشت زنی را برای انجام چند مورد از مانورهای نظامی، به دریای سیاه فرستاده است.

یک مقام ارتش آمریکا در گفتگو با سی ان ان گفت تصمیم واشنگتن مبنی بر استقرار همزمان دو ناوشکن در دریای سیاه، به منظور «عادت دادن روسیه» به حضور نیروهای نظامی آمریکا در دریای سیاه بوده است.

دو مقام دفاعی آمریکایی دیگر -که در اروپا حضور دارند- در گفتگو با سی ان ان اعلام کردند روسیه به انجام ماموریت‌های نظامی آمریکا در دریای سیاه، حساسیت بسیار زیادی دارد.

به تازگی، عملیات رهگیری جنگنده‌های روسیه و آمریکا از سوی هر دو کشور به دفعات زیادی بر فراز دریای سیاه انجام شده است. این مسئله، نشان‌گر افزایش حساسیت‌ها و تنش‌ها در این منطقه است.

یک مقام امنیتی دیگر آمریکایی در گفتگو با سی ان ان گفت: «در دوران جنگ سرد، ما یک بازی را آغاز کردیم که در آن، همه طرف‌ها نقش خود را می‌دانستند: شما یک بمب‌افکن اعزام کنید و ما نیز یک بمب‌افکن به آن منطقه اعزام می‌کنیم؛ شما یک کشتی در آن منطقه قرار دهید و ما نیز همین اقدام را تکرار می‌کنیم.»

او افزود: «من تصور نمی‌کنم همچنان شرایط به حساسیت دوران جنگ سرد رسیده باشد؛ به همین دلیل، ما در حال آزمایش این هستیم که در سال 2018، این بازی نسبت به آن دوران چه تفاوتی خواهد داشت. البته واضح است که شرایط پیچیده‌تر شده است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین