کد خبر: ۲۰۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
ما با اين موضوع كه گفته مي شود "توليد قطعات در داخل كذب محض است" موافق نيستيم چون سالهاست قطعات خودروهاي پرتيراژ در داخل و توسط قطعه سازان توليد و عرضه مي شود.

ما با اين موضوع كه گفته مي شود "توليد قطعات در داخل كذب محض است" موافق نيستيم چون سالهاست قطعات خودروهاي پرتيراژ در داخل و توسط قطعه سازان توليد و عرضه مي شود.

به گزارش انتخاب، آرش محبي نژاد دبير انجمن صنايع همگن قطعه سازان خودرو كشور گفت : بالاي 80 درصد از قطعات خودروهاي پرتيراژ همچون پرايد ، سمند ، پژو 405 و ... توسط قطعه سازان داخلي توليد مي شود .

وي در مورد انتشار اخباري در خصوص اينكه قطعه سازان وارد كننده قطعات هستند تاکید کرد این موضوع عمومیت ندارد و نباید خطای احتمالی چند قطعه ساز غیر متعهد ، به کل صنعت قطعه سازی کشور تعمیم داده شود و زحمات صنعتگران این حوزه و کارکنان سخت کوش قطعه سازی زیر سوال برود.

محبی نژاد افزود : اينكه گفته مي شود توليد قطعات در داخل كذب محض است ، ما موافق نيستيم چون كه سالهاست قطعات خودروهاي پرتيراژ در داخل و توسط قطعه سازان توليد و عرضه مي شود.

محبي نژاد تصريح كرد : شايد برخي قطعات كه قابلیت توليد رقابتی داخلی ندارد و توليد آن در داخل مقرون به صرفه نيست از خارج وارد شود كه اين موضوع را ما قبول داريم ولي علل مختلفی دارد که یکی از آنها پايين بودن تعرفه واردات قطعه است كه باعث گرديده توليد اين قطعات مقرون به صرفه نباشد و ما اميدواريم با افزايش تعرفه واردات قطعه اين مشكل تا حدودی حل شود .

وي در ادامه خاطر نشان كرد : اعمال استانداردهاي 85 گانه باعث از رده خارج شدن عمده خودروهاي پرتيراژ مي شود و اين موضوع باعث بروز چالش و بحران در صنعت قطعه سازي و بيكاري حجم وسيعي از كارگران اين صنعت خواهد شد كه اين موضوع را ما به دولت اعلام كرده ايم و منتظر جواب هستيم و اگر فكري به حال اين موضوع نشود صنعت قطعه سازي با فاجعه اي جبران ناپذير مواجه خواهد شد.

وي در خصوص پرداخت طلب قطعه سازان گفت : مديرعامل گروه خودروسازي سايپا پس از انتصاب ، 600 ميليارد تومان نقدينگي در قالب خريد دين با همکاری بانك مهر اقتصاد به صنعت قطعه سازي تزريق نمودند كه نفس تازه اي براي قطعه سازان بود كه قابل تقدیر است.

دبير انجمن همگن قطعه سازان كشور افزود : روندي را كه مهندس جهرودي در تعامل با بانکها جهت جذب منابع نقدینگی آغاز كردند روند مناسبي است ولی با مشكلاتی مواجه شده و اميدواریم توسط نظام بانكي و با تدبیر دولتمردان به زودي رفع گردد .

وي در پايان خاطر نشان كرد : شركت سايپا يكي از شركت هاي معتبر صنعت خودروسازي كشور است كه مي تواند با اعتبار خود در جذب تسهيلات از شبكه بانكي براي رونق قطعه سازي استفاده نمايد كه مهندس جهرودي در اين خصوص اقدام نموده و ما اميدواريم اين مسير ادامه يابد، چرا که در صورت عدم امکان تسویه مطالبات، قطعه سازی زمینگیر خواهد شد و در ایام پایانی سال شاهد تلخ کامی کارکنان قطعه سازی و ایراد خسارات غیر قابل جبران مادی و معنوی به قطعه سازان خواهیم بود

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین