|
|
امروز: شنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۲۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
محمد رضا نجفي منش عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان خودرو در واكنش به صحبت هايي كه در چندين روز اخير از طرف نمايندگان مجلس نسبت به مصوبه شوراي رقابت در مورد قيمت گذاري خودروها بيان شده گفت: در روزهاي اخير اوج مصاحبه هاي اعضاي كميسيون صنايع اين مشكلات خودرو سازان را هم حل كندكميسيون صنايع در جامعه مطبوعاتي اتفاق افتاده است. هرچند به عنوان نمايندگان مردم و عضو كميسيون صنايع انتظار حمايت از صنعت از آنها مي رود ولي انگار امروز كميسيون صنايع به كميسيون اجتماعي تبديل شده و اين نمايندگان به دنبال آنند كه اجتماع را با خود همراه كنند.
به گزارش بولتن نیوز،وي افزود: لذت اينكه، كاهش قيمت براي رفاه مردم را بخواهيم از لذيذ ترين جاذبه هاي رسانه اي است چرا كه همه موافق كاهش قيمت اند وكسي كه اينگونه مطابه مي كند قطعا انسان ويژه اي است. اما بايد توجه داشت آيا كاهش قيمت با ضرر توليد كننده، در آخر به نفع مردم است. ساده شده اين موضوع اين گونه است كه با ادامه ضرر دهي خودرو سازان آنها همانند صنعت نساجي دچار ورشكستگي مي شوند و خيل عظيمي از پرسنل اين دو شركت خودروساز و شركت هاي قطعه ساز به جمع كساني كه نامه براي نمايندگان مي برند تا در يك اداره دولتي جايي براي آنها دست و پا كند مي پيوندند.
عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان خودرو ضمن ياد آوري به نمايندگان مجلس مبني بر اينكه هم اكنون گره هاي كوري كه ايجاد مي شود به دست صنعتگران گره گشايي مي شود گفت: كاش كميسيون صنايع زودتر براي حل مشكلات صنعتگران حركتي مي كرد تا به افزايش قيمت مجبور نشوند.
وي افزود: موارد زير خواسته هاي است كه از كميسيون صنايع انتظار پيگيري مي رفت ولي هيچ نديده ايم حركتي كه قابل تقدير باشد.كميسيون صنايع اين مشكلات خودرو سازان را هم حل كند
1-    سود تسهيلات بانكي كه ميانگين نرخ جهاني آن 5/2 الي 5 درصد است در ايران 25 الي 30 درصد است.
2-    نرخ بيمه تامين اجتماعي ميانگين نرخ جهاني 10 الي 13 درصد و در ايران 30 درصد است.
3-    تعطيلات ساليانه در ايران درمقايسه باميانگين جهاني يكي از بيشترين تعطيلات است لذا صنعتگران يك سوم سالي را كه حقوق مي دهند كار نمي بينند.
4-    در قانون كار حقوق كارفرما رعايت نشده ولي جسارت انجام آن به نفع توليد نياز به همت وحمايت نمايندگان كميسيون صنايع دارد كه تا به حال هيچ اقدامي انجام نداده اند.
5-    با كوچكترين مشكل در برق و گاز كشور اول انرژي واحدهاي توليدي قطع مي گردد و كسي هم خسارت نمي پردازد، در دنيا آخرين قسمتي كه انرژي در آن قطع مي شود واحدهاي توليدي است.
6-    در تمام دنيا نرخ برق براي واحدهاي توليد يك سوم تا نصف خانگي مي باشد ولي در ايران گرانتر از خانگي به صنعتي مي فروشند.
7-    ارائه يارانه صنعت به شركت هاي در حال ضرر و توليد كنندگان داخلي.
8-    همراهي و هدايت توليد كنندگان براي دريافت تسهيلات بانكي چرا كه بانك ها به توليدكنندگان تسهيلاتي نمي دهند.
9-    خريد مواداوليه كه از خاك اين مملكت استخراج مي شود براي قطعه سازان ارزان تر از خارجي ها شود.
10-    هزينه شهرداري ها براي شركت هاي توليدي آن چنان شده كه وظيفه واحد هاي صنعتي ساختن شهر شده نه توسعه اقتصادي خود.
نجفي منش با بيان اين موضوع كه هميشه انتظار از خودروسازان بالا بوده است خاطر نشان كرد: اين انتظارات از اشتغال گرفته تا كمك به دانشگاه ها، شركت در سمينارها و اسپانسري، هزينه هاي تيم داري ورزشي و حتي در بعد سياسي هم دولت و مجلس انتظار دارند كشورهايي كه با سياست ما همراهند از سوي خودروسازان مورد حمايت قرار گيرند و تحميل سايت هاي توليدي در كشورهاي دور بدون هيچ سودآوري از اين دست هزينه ها بوده ولي چرا وقتي حالا كه خودروسازان ضررهاي ميلياردي مي دهند و قطعه سازان به خاطر بدهي به زندان مي افتند، كميسيون صنايع فقط به فعاليت هاي اجتماعي مي انديشد؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین