|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۹۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
یکی از این امتحانات جریان انقلاب اسلامی بود که در آن همه افراد سنجیده شدند. برخی سرافراز و برخی نافرجام از آن بیرون آمدند. انقلاب اسلامی جریانی ایجاد کرد تا همه افراد درجه‌شان معلوم شود.
 یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: جریان انقلاب اسلامی امتحان الهی بود که در آن همه افراد سنجیده شدند و برخی سرافراز و برخی نافرجام از آن بیرون آمدند.

 آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار محمد باقر قالیباف، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان این که در دنیا همه افراد امتحان می‌شوند، اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، این که فقط با زبان بگوییم ایمان آورده‌ایم کافی نیست.  مسئله امتحان و آزمون خداوند یکی از مسایل قرآن کریم است و این امتحان با آنچه در مراکز علمی است، فرق دارد.

وی با بیان این که همه ما در معرض امتحان خدا هستیم، اظهار داشت: امتحان دانشگاه مربوط به علم است اما امتحان الهی برای سنجش ایمان و اعتقاد و باورهای درونی، اخلاق و عمل است.

استاد سطوح عالی حوزه ابراز کرد: امتحان‌ها مساوی نیستند و این که تا چه اندازه در امتحان خدا سرافراز باشیم مهم است. حوادثی اتفاق می‌افتد تا صداقت، راستی و درستی و حتی میزان نفاق افراد مشخص شود.

وی افزود: یکی از این امتحانات جریان انقلاب اسلامی بود که در آن همه افراد سنجیده شدند. برخی سرافراز و برخی نافرجام از آن بیرون آمدند. انقلاب اسلامی جریانی ایجاد کرد تا همه افراد درجه‌شان معلوم شود.

گفتنی است ادامه این دیدار به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین