|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
با توجه به این که تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت از مدل حجمی به غیرحجمی با تکیه بر سرعت و با مبنای مصرف منصفانه در راه ارائه هستند، تضمین کیفیتی که وزیر ارتباطات و رگولاتوری بر آن تاکید دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و مشترکان می‌توانند سرعت و کیفیت اینترنت خود را بررسی کنند.
 با توجه به این که تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت از مدل حجمی به غیرحجمی با تکیه بر سرعت و با مبنای مصرف منصفانه در راه ارائه هستند، تضمین کیفیتی که وزیر ارتباطات و رگولاتوری بر آن تاکید دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و مشترکان می‌توانند سرعت و کیفیت اینترنت خود را بررسی کنند.

سامانه‌های سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها درسایت سازمان تنظیم مقررات به نشانی www.cra.ir/home در بخش خدمات الکترونیک آمده است. مشترکان به منظور سنجش سرعت و کیفیت، می‌توانند اپراتور سرویس‌دهنده خود را در این بخش انتخاب و به سنجش پارامترهای سرویس خود اقدام کنند.

در زمان تست سرعت به منظور محاسبه دقیق‌تر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، به قطع اتصال VPN و کلیه دانلودهای درحال اجرا یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت اقدام و ارتباط کلیه وسایل استفاده‌کننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و دیگر تجهیزات مشابه را قطع کنید.همچنین با توجه به این که سامانه تست سرعت هر اپراتور متفاوت است، پیشنهاد می‌شود تنها از طریق سامانه سنجش سرعت شرکت ارائه‌دهنده سرویس دریافتی خود برای سنجش سرعت اقدام کنید تا سرعت اتصال در شبکه اپراتور و نیز سرعت اتصال به شبکه اینترنت به درستی انداره‌گیری شود و در صورت تطبیق نداشتن موارد با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص‌یافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.

همچنین سامانه‌هایی برای بررسی میزان مصرف کاربران اینترنت درحوزه‌های ADSL و اینترنت موبایل در سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار داردومشترکان از طریق این سامانه‌ها می‌توانند میزان دقیق مصرف خود را بررسی کنند و روی میزان مصرف خود کنترل داشته باشند.همچنین هر یک از اپراتورها سامانه‌ای دارند که به واسطه‌ آن کاربران می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به اطلاعات مختلفی از جمله ریزمکالمات و میزان مصرف و باقی‌مانده بسته‌های خود دسترسی پیدا کنند و میزان مصرف اینترنت خود را دایم بررسی کنند.

علاوه بر این سه کد نیز در نظر گرفته شده که هر یک از اپراتورها آن ها را اعلام کرده‌اند تا کاربران با وارد کردن آن ها بتوانند میزان مصرف و باقی‌مانده خود را بررسی کنند. مشترکان می‌توانند با شماره‌گیری #100* از اطلاعات اینترنت همراه سیم‌کارت همراه اول خود مطلع شوند؛ برای دریافت اطلاعات از اپراتور دوم یا ایرانسل هم کد #555* در نظر گرفته شده است. همچنین مشترکان رایتل می‌توانند با شماره‌گیری #144* اطلاعات مربوط به بسته‌های اینترنتی خود را به دست آورند.

منبع : خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین