کد خبر: ۱۸۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید عموم مردم را با تولید ملی آشتی داده و زمینه خرید کالاهای باکیفیت ایرانی را به نحو شایسته فراهم آورند.
 خلفی در جلسه شورای روابط عمومی های هم خانواده صنعت، معدن و تجارت در اردبیل اظهار کرد: در عصر کنونی که توسعه در بستر ارتباطات شکل می گیرد باید فضایی را فراهم آوریم تا بیشترین بهره را از ارتباطات و همکاری‌های متقابل رسانه ای ببریم چرا که تاثیرگذاری ارتباطات و رسانه‌ها در افکار عمومی بسیار بیشتر از سایر فعالیت ها و کارهای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر به دنبال آن هستیم که به معنای واقعی به مردم خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: باید به خواسته‌ها و مطالبات مردم اهمیت دهیم و با همکاری و تعامل با سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های مختلف زمینه ای را فراهم کنیم تا خود مردم در صحنه های مختلف به ویژه خرید کالاهای ایرانی حاضر شوند و در سایه این تعامل مثبت اثربخشی واقعی را نیز شاهد باشیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ضرورت تقویت تعاملات درون سازمانی را به مسئولان روابط عمومی ها یادآور شد و گفت: باید با افکار عمومی و مردم بیشتر در ارتباط باشیم و در این زمینه اکثر تصمیم گیری‌ها باید با خواسته عموم مردم و مطالبات آنها شکل گیرد که قطعا روابط عمومی‌ها در این زمینه می توانند نقش پیشتازی را ایفا کنند.

خلفی، نقش بی بدیل و اثربخش همکاری روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی در آگاهی بخشی عمومی یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان همکاران ما قطعا به ماهیت توسعه به عنوان یک هدف مشترک توجه دارند و ما با زبانی رسا و استفاده از ظرفیت‌های آنها می توانیم بخش عظیمی از توانمندی های خود را به رخ بکشیم.

وی در ادامه به تحولات عصر حاضر به عنوان عصر پیشرفت تکنولوژی ها اطلاع رسانی‌های آنی و لحظه ای اشاره کرد و افزود: با توجه به تکثر رسانه ها به دور از انحصارطلبی باید از ظرفیت همه رسانه های مکتوب، دیجیتالی و ... استفاده کنیم که قطعا ارتباط و تعامل بیشتر با این رسانه‌ها می توان زمینه سودمندی فعالیت‌ها و حرکت‌ها را در حوزه سازمان صنعت و معدن فراهم آورد.

رئیس روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در استان‌ها نیز باید روابط عمومی‌ها تعامل و ارتباط تنگاتنگی را با رسانه‌ها داشته باشند تا در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است بتوانیم با تقویت تولید ملی کارها را با اثربخشی بیشتر به پیش ببریم تا مردم ما به خرید کالاهای ایرانی افتخار کنند.

خلفی، خرید کالاهای ایرانی را زمینه ساز تقویت مقوله اشتغال، و تولید ملی خواند و گفت: تنها جایی که ما می توانیم جلوی قاچاق و واردات آن را بگیریم آگاهسازی مردم از طریق رسانه هاست. در این زمینه باید در داخل نیز به مردم کالاهای باکیفیتی را عرضه کنیم. ما نمی توانیم به مردم کالای داخلی را توصیه کنیم اما آنها رضایت چندانی از این کالاها نداشته باشند در حالی که با تقویت و توانمندسازی تولید داخلی و کیفی سازی آن می توانیم مردم را به خرید بیشتر ترغیب و تشویق کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روند پاسخگویی مسئولان روابط عمومی را بسیار ضروری اعلام و خاطرنشان کرد: نباید منفعلانه عمل کرد بلکه بهتر است با تعامل و ارتباط با همه رسانه‌ها پاسخگویی شفاف و روشنی را داشته باشیم و از لایه‌های مختلف ارتباطی و تعاملی استفاده کرده تا مردم بیشتر با واحدهای تولیدی داخلی و خرید کالاهای ایرانی آشنا شده و با آن انس گیرند.

خلفی، ضرورت حضور آحاد و اقشار مختلف مردم را در راستای بازدید از واحدهای تولیدی به ویژه لوازم خانگی یادآور شد و اضافه کرد: بهتر است که بانوان خانه دار ما توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با کارخانه های تولید لوازم خانگی آشنا شده و نسبت به توانمندی و کیفیت آنها اطمینان داشته باشند.

رئیس روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در یک سالی که ما مسئولیت این مجموعه را عهده دار شدیم توان نیروی کار در این مجموعه را تا 2.7 درصد افزایش دادیم به طوری که از افراد علاقمند و متخصص در بخش های مختلف سازمان ها استفاده می کنیم.

خلفی به محدودیت منابع اعتباری در روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و اظهار کرد: ما به جای آنکه اعتباری را مستقیم هزینه کنیم از تعاملات و ارتباطاتمان با نهادها و شرکت های مختلف استفاده کردیم تا در مناسبت های مختلف از طریق رسانه های متعدد ویژه نامه هایی را چاپ و توانمندی صنعتگران و تولیدکنندگان خود را نشان دهیم.

وی از پیشنهاد برای اختصاص ردیف اعتباری ویژه روابط عمومی در سال آینده خبر داد و گفت: ما به همه استان ها خبر دادیم تا شورای هماهنگی روابط عمومی های هم خانواده وزارت صنعت، معدن و تجارت را به صورت ماهانه و با دستور کار جلسات مشخص برگزار کنند که قطعا در این زمینه امیدواریم در استان اردبیل نیز جلسات مشترک همفکری و تعامل بهتر برگزار شود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارتباطات به عنوان عنصر توسعه و زیرساخت رشد و بالندگی در این زمینه یاد کرد و افزود: ما معتقدیم روابط عمومی ها باید نقش پیش برنده را به انجام رسانند نه اینکه دنباله رو برخی از اهداف و برنامه ها باشند.

خلفی بیان کرد: پیش از این روابط عمومی ها تنها به صورت محدود و در حد وظایف سازمانی کار می کردند اما امروزه خوشحال هستیم که روابط عمومی ها ارتباط محور کار کرده و تعاملات و تقویت آگاهی بخشی را فراهم می آورند.

در این جلسه تعدادی از مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادهای زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اعم از اتاق بازرگانی، شهرک های صنعتی، سازمان نظام مهندسی معدن و ... دیدگاه ها و انتظارات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین