کد خبر: ۱۷۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
یکی از اقداماتی که در چند سال اخیر در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان بانکی صورت گرفته ایده استفاده از سوپرمارکت مالی بوده که خدماتی همچون؛ بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری، مشاوره مالی، صرافی، گردشگری و ... را یکجا و در شعب بانکی به مشتریان و مراجعان ارائه می دهد.
 
قدم های جدی در زمینه سوپرمارکت مالی از سال 2010 برداشته شد که همه ی زمینه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری را شامل می شود.
 
بانك صادرات ایران به عنوان يك از1000  بانك برتر جهان و همچنين بزرگترين بانك بورسي وخصوصي كشور براي سالهاي پيشرو يك نقشه راه تنظيم كرده که تبديل شدن به سوپرماركت خدمات فرابانكي وفرامالي یکی از اهداف تعیین شده این بانک در این نقشه راه است. از ویژگی های متمایز تعیین شده برای این سوپرمارکت های مالی میتوان به توانایی ایجاد ارزش افزوده، ارائه خدمات جدید، معرفی محصولات مالی پیشرفته و ساختار پاسخگویی مالی یکپارچه اشاره کرد.
 
توسعه خدمات و تبدیل شعب به سوپرمارکت مالی یکی از اهداف راهبردی بانک صادرات ایران است که سال گذشته مطرح و با جدیت در حال پیگیری است و هدف از اجرای آن پیروی از الگوهای نوین بانکداری، تسهیل در انجام فعالیت های مالی و بانکی مشتریان و افزایش دسترسی به خدمات متنوع بانکی، بیمه ای، صرافی و ...  تعیین شده است.
 


 بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن حدود3 هزار شعبه در اقصی نقاط کشور و برخورداری از شبکه گسترده شعب در عرصه بین الملل با راه اندازی این واحدها در پی آن است تا بیشترین خدمات بانکی و مالی را به متقاضیان بخصوص در استانها و مناطق مختلف ارائه کند.
 
در این راستا دکتر رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایده سوپرمارکت مالی توسط بانک صادرات در ایران را ایده ای قابل اجرا و کاربردی خواند و در این خصوص تصریح کرد: این ایده حرکتی نوین در بانک-داری کشور محسوب میشود و با این اقدام بانکداری ایران نیز همگام با بانک داری بین المللی و جهانی حرکت میکند، تاکنون نیز اقدامات خوبی توسط بانک صادرات در این جهت صورت گرفته است. این اقدام بانک صادرات نشان میدهد این بانک درصدد است از رقابت داخلی پا را فراتر نهد و خود را با شرایط جهانی وفق دهد.
 
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشناسی بودن ایده سوپرمارکت مالی توسط بانک صادرات تاکید کرد: این ایده مدت ها توسط بانکها مورد مطالعه واقع شده و کارشناسان خبره آن را تجزیه و تحلیل کردهاند از این رو میتوان امید داشت این کار به سرانجام خوبی ختم شود.
 
دکتر زارع ایده سوپرمارکت مالی بانک صادرات را الگویی مناسب برای دیگر بانک ها عنوان کرد و توضیح داد: بانک های دیگر کشور نیز میتوانند بانک صادرات را الگوی خود قرار دهند و با شرایط کنونی جهانی بانکداری آشنا شوند زیرا کشور ما از دیگر کشورها مستثنی نیست و باید ایده¬های بین المللی را به بهترین نحو در کشور به منظور رعایت حال مشتریان و کاهش هزینه ها، اجرا کرد.
 
در همین ارتباط پیمان شهبازپور یکی از کارکنان شعب بانک صادرات اظهار داشت: در صورتی که این سوپرمارکتها براساس نیاز مردم و خدمت دهی به آن ها طراحی شود بسیار میتواند مورد استقبال مشتری واقع گردد. مشتریانی که برای کارهای روزمره به بانک مراجعه میکنند پس از اتمام کار بانکی خود از آموزش و اطلاع¬رسانی درخصوص فعالیت¬های سوپرمارکت بهره¬مند میشوند.
 
شهبازپور تصریح کرد: با توجه به نیازهای رو به گسترش مشتریان درصددیم سرویس دهی ویژه نسبت به مشکلات حقوقی، بیمه ای و مالی مشتریان اراِئه دهیم.
 
این بانکدار ارشد خاطرنشان کرد: تاکنون فعالیت خوبی در مشاوره و صدور انواع بیمه نامه ها اعم از بیمه مانده عمر بدهکار، زندگی، آتش سوزی، حوادث و خودرو داشته ایم و توانسته ایم صندوق سرمایه گذاری آگاه برای مشتریان ارائه دهیم.
 
همچنین از محسن فرشادگهر یکی از مشتریان حاضر در بانک صادرات نیز در خصوص عملکرد سوپرمارکت مالی این بانک سوال میکنیم وی در پاسخ گفت: اگر آموزش ها در مورد خدمات این سوپرمارکت ها توسط کارکنان به خوبی ارائه شود قطعا مشتریان از این ایده استقبال خوبی خواهند کرد زیرا در خیلی مواقع به دلیل مشغله کاری بسیار به صرفه است که تمام کارهایمان در یک مکان مشخص انجام شود و نیازی نباشد در طول روز زمان طولانی صرف رجوع به سازمان های مختلف کنیم.
 
وی از عملکرد این سوپرمارکت مالی ابراز رضایت مندی کرد و یادآور شد تاکنون برای صدور بیمه های عمر و اتومبیل خود به این سوپرمارکت مراجعه کرده است.
 
بانک صادرات با هدف دسترسی بیشتر به خدمات بانکی و بیمه ای از 2 طرح جدید بیمه ای رونمایی کرده است. این دو طرح شامل طرح نسیم و بیمه عمر مانده بدهکار هستند که در طرح نسیم، بیمه ‌نامه‌ های استاندارد در جهت تسهیل دسترسی مشتریان به بیمه‌نامه‌ها و آگاه شدن عموم مردم از خدمات بیمه‌ای ارائه می شود.
 
بیمه مانده عمر بدهکار تأثیر زیادی در کاهش ریسک اعتباری شعب و کاهش مطالبات معوق دارد و پرداخت وجوه تسهیلات در صورت فوت وام‌گیرندگان را تضمین می‌کند به این صورت که اگر افراد متعهد به بازپرداخت تسهیلات در طول مدت تعهد خود فوت کنند شرکت های بیمه طلب بانک را تقبل کرده و پرداخت می کنند.
 
یکی دیگر از طرح هایی که در این سوپرمارکت ها ارائه می شود طرح صندوق اندوخته پایدار سپهر است که مشتریان با باز کردن حساب در این صندوق ماهیانه 20 درصد سود دریافت می¬کنند و ضمانت نقدشوندگی آن بر عهده ی بانک است.
 
اوراق گواهی سپرده طلا دیگر طرحی است که به زودی در این سوپرمارکت ها ارائه خواهد شد و عملکرد آن به این صورت است که بانک صادرات با قراردادی که با شرکت بورس کالا منعقد کرده است این امکان را فراهم میکند که افراد دارای سکه بهار آزادی (تولید سال 1386) بتوانند به بانک مراجعه کرده و سکه خود را به صندوق امانات تحویل داده و گواهی سپرده سکه طلا دریافت کنند که این گواهی ها مزایایی همچون کاهش ریسک سرقت، امکان انجام معامله گواهی های موردنظر از طریق کارگزاری های بورس، امکان توثیق گواهی های صادره به عنوان پشتوانه تسهیلات بانکی و امکان سرمایه گذاری برای مشتریان با مشارکت بانک و بازار سرمایه را فراهم میکند.
 
باتوجه به جدیت این بانک در اجرا و به ثمر رساندن ایده سوپرمارکت مالی می توان انتظار داشت در آینده شاهد تحول چشمگیری در خدمات بانکی کشور باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین