|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۷۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
روند افزايش سهم خودروهاي برقي و هيبريدي در جهان نيز به تدريج در حال انجام است اما فراموش نكنيم كه براي توليد انبوه اين محصولات، زيرساخت هايي بايد فراهم شود،‌ به عنوان مثال يارانه هايي براي مصرف کنندگان اين محصولات در نظر گرفته مي شود.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در ديدار مديران مسئول روزنامه ها و خبرگزاري هاي كشور مهمترين اقدامات صورت گرفته و همچنين برنامه هاي آينده اين گروه صنعتي را تشريح كرد.     

 به گزارش ايكوپرس، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين ديدار كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر را گرامي داشت و گفت: در نتيجه اجراي پروژه هاي كيفي روي محصولات ايران خودرو اعتماد و اتكا به كيفيت اين خودروها افزايش يافته و پس از افزايش دوره گارانتي خودرو رانا به 3سال و 60هزار كيلومتر، در چند ماه آينده يكي ديگر از محصولات ايران خودرو با 4سال و 80هزار كيلومتر گارانتي به بازار عرضه خواهد شد.

مهندس يكه زارع اظهار كرد: در نتيجه اقداماتي كه از چهارسال پيش در گروه صنعتي ايران خودرو آغاز و اجرا شد، 20هزار كارگر قطعه سازي كه بيكار شده بودند،‌ دعوت به كار مجدد شدند و قطعه سازان شرايط مناسبي پيدا كردند كه اين امر منجر به اين شد كه روند توليد در صنعت خورو سر و شكل مناسبي بگيرد.

مهندس يكه زارع افزود: ‌از سوي ديگر برخلاف روندي كه پيش تر رايج بود تمامي خودروهاي توليد شده از ابتداي سال 93 تا كنون به صورت كامل و بدون كسري قطعه توليد شده است.

مديرعامل ايران خودرو با اشاره به تعريف 724 و اجراي بيش از 500پروژه كيفي روي محصولات ايران خودرو در سال هاي اخير، گفت: در نتيجه اين پروژه ها، بهبود كيفيت محصولات را شاهد بوده ايم. با وجود اين اتفاقات، ما براي كيفيت انتها و پاياني متصور نيستيم و هنگامي مي توانيم بگوئيم به همه اهداف دست پيدا كرده ايم كه مشتريان از كيفيت محصولات ما راضي باشند.

مهندس يكه زارع با بيان اينكه در بحث خدمات پس از فروش اقدامات فراواني انجام داده ايم، ادامه داد: تا چهارسال پيش در نمايندگي هاي ايران خودرو تعداد زيادي خودرو وجود داشت كه به دليل نبود قطعه براي تعمير متوقف بودند اما در حال حاضر چنين شرايطي وجود ندارد و تعداد خودروهاي باقي مانده در نمايندگي هاي سراسر كشور به 500دستگاه هم نمي رسد.

وي افزود: مركز تحقيقات ايران خودرو چهارسال پيش به دليل اتكا شرکت به طرف های خارجي، فعاليت چنداني نداشت اما امروز اين مركز كاملا فعال است و پروژه هاي زياد و مهمي را در دست دارد. اعتقاد داريم كه محصولات با كيفيت و متنوع و جديدي با برند ايران خودرو بايد توليد شود و در بازارهاي داخلي و منطقه اي سهم مناسبي را به خود اخصاص دهد.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص برنامه هاي اين خودروساز براي توسعه محصول نيز گفت: در حال حاضر دو پلتفرم در ايران خودرو تعريف شده است. نخست پلتفرمي كه با پژو و براي محصولات مشترك با اين شركت وجود دارد و ديگري پلتفرمي كه براساس قرارداد ده جانبه بين المللي به صورت ويژه براي ايران خودرو طراحي خواهد شد.

مهندس يكه زارع اظهار كرد:‌ در اين كنسرسيوم علاوه بر طراحي پلتفرم و محصولات جديد براي ايران خودرو،‌ توليد خودروهاي برقي و هيبريدي نيز پيش بيني شده است.

وي تشريح كرد: روند افزايش سهم خودروهاي برقي و هيبريدي در جهان نيز به تدريج در حال انجام است اما فراموش نكنيم كه براي توليد انبوه اين محصولات، زيرساخت هايي بايد فراهم شود،‌ به عنوان مثال يارانه هايي براي مصرف کنندگان اين محصولات در نظر گرفته مي شود و بستر سازی برای ایجاد انگیزه در خرید خودروهای برقی و هیبریدی بوجود آید.

مهندس يكه زارع ادامه داد: اگر در طراحي و توليد محصول داخلي با قدرت حركت كنيم در برابر و در مذاكره با شركت هاي خارجي نيز با قدرت و پشتوانه ظاهر خواهيم شد اما اگر اين از اين موضوع غافل شويم آنها همان رفتاري را با ما خواهند داشت كه در گذشته انجام دادند.

وي تاكيد كرد: در قراردادهاي جديد كه با شركاي خارجي از جمله پژو منعقد شده، موارد زيادي را پيش بيني كرده ايم كه يكي از‌ آنها اين است كه پژو بايد در زمينه انتقال تكنولوژي و ارتقاي دانش قطعه سازان داخلي مشاركت كند تا داخلي سازي محصولات مشترك به 70درصد برسد.

گفتني است مديران مسئول روزنامه ها و خبرگزاري هاي كشور با حضور در شركت ايران خودرو ضمن بازديد از خطوط و سالن هاي توليد، با حضور در مركز تحقيقات و توسعه محصول اين شركت، از نزديك در جريان پروژه هاي جديد اين گروه صنعتي قرار گرفتند. همچنين در ادامه ضمن ديدار با مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو نقطه نظرات خود در خصوص صنعت خودرو كشور را بيان كردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین