|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
وزیر کشور با اعلام رویکرد گشت ارشاد در موضوع عفاف و حجاب گفت: نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه با موارد آسیبهای اجتماعی برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی وزیر کشور و همچنین علی مطهری نماینده مردم تهران در نشست شورای عالی اجتماعی که در مورد عفاف و حجاب برپا شده بود، نظرات خود را در این مقوله بیان کردند. علی مطهری با اشاره به عملکرد مناسب دولت برای اصلاح پوشش حجاب گفت: باید حجاب استاندارد را به مردم معرفی کنیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شده بود، درخصوص عملکرد دولت در رابطه با عفاف و حجاب گفت: دولت در ریشه‌یابی و پیدا کردن راههای اصلاح پوشش و حجاب عملکرد خوبی داشته اما در بعد عملی گاهی ضعیف عمل کرده است. وی با بیان اینکه باید حجاب اسلامی استاندارد به مردم معرفی شود، افزود: به عنوان مثال مانتوی بالای زانو نباید باشد و صداوسیما هم باید در این زمینه عمل کند تا مردم حجاب استاندارد را بشناسند چراکه اگر کاستیهایی وجود داشته باشد، خیلی از خانمها بدحجاب می‌شوند. مطهری به لزوم آگاهی بخشی مناسب در رابطه با حجاب استاندارد تاکید کرد و گفت: اگر در این زمینه فعالیتهای مناسبی داشته باشیم، 50‌درصد مساله حل می‌شود، به استثنای برخی مسائل که ناهنجاری است و می‌تواند ریشه روانی و سیاسی داشته باشد که در این خصوص نیروی انتظامی می‌تواند عمل کند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث حجاب تنها به عملکرد دولت مربوط نیست، گفت: 90 درصد این موضوع فرهنگی است و به دولت ارتباط ندارد ولی وظیفه دولت، بخش اجرایی است.

اظهارنظر وزیر کشور درباره رویکرد گشت ارشاد

وزیر کشور با اعلام رویکرد گشت ارشاد در موضوع عفاف و حجاب گفت: نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه با موارد آسیبهای اجتماعی برخورد می‌کند. رحمانی فضلی گفت: گزارشهایی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی تصویب و به نیروی انتظامی ارائه شد و جمعبندی گزارشات دستگاههای دیگر نیز به وزارت کشور سپرده شد. همه دستگاهها در این جلسه اظهارنظر کردند. در این زمینه به دنبال این هستیم تا به ارزشهای دینی، اخلاق عمومی جامعه حفاظت و برقراری امنیت اجتماعی فعالتر عمل کنیم تا شاهد برخی از مظاهر نامناسب ارزشی و اخلاقی در جامعه نباشیم. وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد تا دستگاههای فرهنگی از جمله صداوسیما، سینما، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاههای ذیربط درخصوص ترویج فرهنگ اسلامی، فرهنگ دینی و حجاب فعالیتهای بیشتری کنند. امیدواریم بتوانیم دغدغه جامعه ایران را در جامعه دینی رفع کنیم. رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گشت ارشاد با همان رویکرد برای موضوع عفاف و حجاب در جامعه حضور خواهد داشت، گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی برای امنیت اجتماعی و مصونیت کل جامعه تعیین شده است و باید با مواردی از آسیبهای اجتماعی که می‌تواند برای جامعه ناامنی و نگرانی ایجاد کند، برخورد کند. او با بیان اینکه تاکید نیروی انتظامی بر انجام فعالیتهای ایجابی است گفت: نیروی انتظامی مراکز مشاوره‌ای و مددکاری دارد. طبق آمار مطرح شد که سه‌چهارم مواردی که گشت ارشاد با آنان برخورد کرده، بدون تشکیل پرونده و با راهنمایی و ارشادات حل شده است. این برخوردها برای ایجاد امنیت اجتماعی لازم است اما باید با مواردی که تحت عنوان شبکه‌های ابتذال هستند، برخورد شود. لازم به ذکر است که شورای عالی اجتماعی یک نهاد رسمی است که 23 دستگاه در این شورا عضویت دارند و تصمیم گیری های این شورا به منزله مصوبه دولت تلقی می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین