سید جمال هادیان طبایی زواره، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران کل استانی و ستادی این سازمان با تبیین وظایف روابط عمومی کارآمد گفت: در حوزه روابط عمومی رمز موفقیت نوآوری و خلاقیت است.
سید
جمال هادیان طبایی زواره، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران
در نشست هم اندیشی معاونان و مدیران کل استانی و ستادی این سازمان با تبیین
وظایف روابط عمومی کارآمد گفت: در حوزه روابط عمومی رمز موفقیت نوآوری و
خلاقیت است.
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات بینالملل سازمان ملی استاندارد، هادیان که پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان استاندارد در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری مدیریت کرده است، گفت: هنوز در ایران روابط عمومی کارآمد در میدان عمل تحقق پیدا نکرده و نیاز به فرهنگ سازی دارد اما آنچه مسلم است سازمان های صنعتی و اقتصادی می توانند فعالیت های کلان خود را به حوزه فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان آن گره بزنند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد افزود: گره زدن موضوعات حیاتی مثل استاندارد به حوزه فرهنگ و هنر سرعت گسترش و نهادینه سازی فرهنگ استاندارد را افزایش می دهد و این همان ظرفیتی است که کشورهای توسعه یافته و سازمانهای مهم بین المللي از آن بهره می برند.
وی با اشاره به پویش "کالای استاندارد ایرانی میخرم" که از ابتدای تیرماه با اهتمام و ابتکار روابط عمومی سازمان در سراسر کشور راه اندازی شده است، گفت: این پویش پایه علمی دارد و با مشورت متخصصان تبلیغات و اقناع طراحی شده است و هدف اصلی آن کمک به تحقق شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همراهی با برنامه های دولت تدبیر و امید در افزایش تولید و ایجاد اشتغال پویاست.
هادیان افزود: این پویش مبتنی به سه ویژگی اصلی است. نخست آنکه مبنای علمی دارد و بر اساس طرحی دقیق در سه فاز حرکت می کند. دوم اینکه این پویش بر نوآوری متکی است و از نیروی فکر و توان اجرایی افراد علاقه مند استفاده می کند. سوم اینکه بر خلاف سایر کمپین ها تا کنون هیچ هزینه ای دربر نداشته و از ظرفیت های خالی یا کم مصرف موجود استفاده می کند و از این منظر مصداق عینی یک فرآیند در دایره اقتصاد مقاومتی است.
هادیان در پایان با تاکید مجدد بر تاثیر نوآوری و خلاقیت در شکل گیری روابط عمومی کارآمد گفت: جایگاه روابط عمومی باید مستقل و به عنوان مشاور بالاترین مقام هر سازمان تعریف و موانع و بوروکراسی اداری از پیش پای آن برداشته شود تا فعالیت هايش سرعت گیرد و شرایط دستيابي سازمان را به اهداف کلان سازمانی در افکار عمومی فراهم کند.
وی در پایان با شرح چرخه شکل گیری ایده و توسعه خلاقیت ذهنی و نقش این عوامل در توفیق روابط عمومی، گفت: بیایید با هم افزایی اندیشه ها، توانمان را در خلق ایده های تاثیرگذار و راهگشا افزایش دهیم.
ارسال نظر