|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
خبر انتصاب حمید ناطق نوری به سمت مشاور وزیر امور خارجه، دیروز با هیاهوی سایت‌های خبری منتسب به منتقدان دولت و انعکاس مطالب خلاف واقع از سوی آنها همراه شد.
خبر انتصاب حمید ناطق نوری به سمت مشاور وزیر امور خارجه، دیروز با هیاهوی سایت‌های خبری منتسب به منتقدان دولت و انعکاس مطالب خلاف واقع از سوی آنها همراه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حمید ناطق نوری دارای مدرک دکترای علوم سیاسی در گرایش جامعه‌شناسی سیاسی است و سال ها به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مشغول فعالیت بوده و به تدریس در کرسی تخصصی پرداخته است.

او که بیش از 50 سال سن دارد سابقه فعالیت به عنوان دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در یکی از کشورهای اروپایی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده و سال ها به عنوان مشاور در یکی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران را فعالیت داشته است.

بر خلاف شایعاتی که روز گذشته در خصوص سمت ناطق نوری در دانشگاه علامه محدث نوری منتشر شده بود، خبرنگار تدبیر و امید کسب اطلاع کرده است که او هیچ مالکیت و سهمی در این دانشگاه ندارد.

حمید ناطق نوری پس از سال ها تجربه کاری در سیاست خارجی و کسب تخصص لازم در این زمینه و نیز اثبات تعهد خود اکنون به سمت مشاور وزیر امور خارجه منصوب شده و بی‌تردید انتساب او به یکی از شخصیت‌های برجسته و معتمد نظام، نه تنها تناقضی با شایسته‌سالاری دولت تدبیر و امید ندارد بلکه یک نقطه مثبت برای او به حساب می‌آید.

گفتنی است ناطق نوری به عنوان مشاور وزیر در امور هماهنگی در ارکان نظام منصوب شده است و هدف از این انتصاب تلاش وزارت خارجه برای مردمی کردن سیاست خارجی نظام است.

قرار است او ارتباط با گروه های مرجع همچون علما، روحانیون، بسیجیان، نهادها و ... را جهت تبیین سیاست خارجی بر عهده بگیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین