|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۵۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
دنیا مالی با بیان اینکه صرف این هزینه آن هم به طور متداوم ما را تهدید به قطع برق می‌کند، گفت:‌ هیات وزیران در سال 81 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن شهرداری کرج یک سوم هزینه‌های بهره‌برداری از مترو خط 5 را بپردازد اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است.
 رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران خواهان طرح الزام شهرداری تهران به تفکیک وظایف شهرداری کرج درباره خط 5 مترو (صادقیه به کرج) شد.

 احمد دنیا مالی در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده در سال 96 برای بازسازی خط 5 مترو (صادقیه به کرج) اظهار کرد:‌ همراه با مدیرعامل مترو و مدیرعامل بهره‌برداری از خط 5 مترو که حدود 10 سال از ساخت آن می‌گذرد بازدید کردم و خوشبختانه بهسازی این خط رو به پیشرفت است.

وی ادامه داد: به نظرم باید لایحه‌ای از سوی شهرداری یا طرحی از سوی شورای شهر تهران در خصوص تفکیک حوزه جغرافیایی و عملیاتی مناطق مترو خط 5 با کرج ارائه شود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران هم اکنون 2200 نفر نیرو در خط کرج مشغول به کار هستند که سالانه هزینه‌ای حدود 300 الی 400 میلیارد تومان به آنها اختصاص داده می‌شود.

دنیا مالی با بیان اینکه صرف این هزینه آن هم به طور متداوم ما را تهدید به قطع برق می‌کند، گفت:‌ هیات وزیران در سال 81 مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن شهرداری کرج یک سوم هزینه‌های بهره‌برداری از مترو خط 5 را بپردازد اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است.

وی خواستار تفکیک بخشی از مترو که در منطقه 22 قرار داد از خط 5 شد و اضافه کرد: باید بقیه ایستگاه‌ها توسط کارشناس‌های رسمی مورد بررسی قرار گیرند تا ارزش ناوگان ایستگاه‌ها و خطوط محاسبه و تبدیل ریالی شود سپس واگن‌های دو طبقه را به ایستگاه کرج بدهیم و ایستگاه مبادله به ایران خودرو منتقل شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین