|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
شاخص بورس تهران که در آخرین روز دی ماه سقوط معنا داری را تجربه کرده و به کانال 83 هزار واحد برگشته بود، در معاملات امروز سه‌شنبه ابتدا روند صعودی به خود گرفت ولی در پایان معاملات دوباره گرفتار روند نزولی شد.
دماسنج بازار سرمایه که در معاملات روز گذشته 1331 واحد افت کرده و به کانال 83 هزار واحد سقوط کرده بود، در ابتدای معاملات امروز روند صعودی و محتاطانه خود را آغاز کرد و تا کانال 83 هزار و 942 واحد پیش رفت اما در نیمه معاملات از روند صعودی خود منصرف شد و دوباره به کانال منفی برگشت.

به این ترتیب در حالی دماسنج بازار سرمایه افزایش 300 واحدی را تا نیمه معاملات تجربه کرده بود که با بازگشایی نماد هلدینگ خلیج فارس روند منفی به خود گرفت و با افت 387 واحدی تا سطح 83 هزار و 254واحد نزول کرد.

بر این اساس بازار امروز در حالی با تکذیب شایعات تغییر مدیران بازار سرمایه به روند منفی خود پایان داده بود که بازگشایی نماد بزرگ ترین شرکت بورسی بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص بورس گذاشت و ورود این شرکت به تالار شیشه ای روند حرکتی شاخص را تغییر داد. به طوری که در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، مپنا، مخابرات، فولاد خوزستان، ملی مس، سرمایه گذاری ساختمان ایران، توسعه معادن و فلزات، ارتباطات سیار، ایران خودرو، گل گهر و بانک اقتصاد نوین تاثیر250 تا 20 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

از سوی دیگر شرکتهای تاپیکو و بانکهای پاسارگاد، ملت، پارسیان، تجارت، صادرات به همراه پتروشیمی پردیس مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار امروز که به دلیل طولانی شدن فرایند تخصیص شرکت تیپیکو با تاخیر آغاز شده بود،شرکت تازه وارد تیپیکو به همراه خدمات انفورماتیک و داروسازی زهراوی بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داد و شرکتهای مپنا، سرمایه گذاری ایران خودرو، پارس خودرو و نیرو ترانس بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

این در حالی است که نوسانات شدید هفته گذشته و جاری بورس تحت تاثیر ابهامات لایحه بودجه 93، احتمال افزایش نرخ حامل‌های انرژی، افزایش سقف تسهیلات مسکن، بحث هایی در خصوص تغییرات مدیریتی در سازمان بورس و همچنین عرضه‌های سنگین خصوصی‌سازی و انتقال تعدادی از شرکت‌های بازار پایه به بازار توافقی بود که منجر به متشنج کردن جو بورس تهران و کاهش معنا دار قیمت سهام شرکتها شد.

اما با توجه به اجرای توافقات ژنو از روز گذشته و نیز تکذیب جدی خبر تغییر مدیران سازمان بورس و نیز انتظار برای تاثیر تحریم ها بر سودآوری شرکتها، باید دید که بازار سرمایه در روزهای آتی چه رفتاری را از خود بروز می دهد .
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین