|
|
امروز: يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
پورشه به‌طور میانگین از فروش هر خودروی خود ۱۷ هزار دلار سود عملیاتی کسب می‌کند. این رقم نسبت به سایر خودروسازان دیگر بیشتر است.
 پورشه به‌طور میانگین از فروش هر خودروی خود ۱۷ هزار دلار سود عملیاتی کسب می‌کند. این رقم نسبت به سایر خودروسازان دیگر بیشتر است.

به گزارش بلومبرگ، فرقی نمی‌کند یک خودروساز در ساخت محصول خود با چه شیوه‌ای دست به کاهش قیمت بزند درهرصورت اتومبیل همچنان یک گزینه‌ی گران‌قیمت محسوب می‌شود اما این به معنی کسب سود سرشار برای تمامی خودروسازان نیست البته به‌جز پورشه. این خودروساز آلمانی پول خوبی از ساخت خودروهای خود به جیب می‌زند.

فروش ۲۳۸ هزار دستگاه در سال گذشته و کسب ۳.۹ میلیارد یورو ( ۴.۱ میلیارد دلار) سود درنتیجه میانگین سود پورشه برای هر خودروی فروخته‌شده ۱۷۲۵۰ دلار است.

پورشه تقریباً می‌تواند به ازای فروش هر خودروی خود یک فولکس‌واگن جتا خریداری کند.

اگر پورشه تصمیم به انجام چنین کاری داشته باشد، می‌تواند تنها با سود عملیاتی خود ۲۳۸ هزار دستگاه جتا خریداری کند.

البته این رقم به‌طور میانگین محاسبه شده است. از این‌رو ممکن است سود برخی از مدل‌ها نظیر پانامرا توربو S هیبریدی یا پورشه 911 توربوی روباز بیشتر باشد.

برای مثال قیمت این دو مدل تقریباً نسبت به قیمت مدل پایه‌ی آن‌ها دو برابر است و به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد.اما حتی همین قیمت نسبت به اکثر رقبا بالاتر است.

این ارقام نسبت به خودروی مرسدس بنز GLA یا CLA یا مدل پایه‌ی بی ام و سری ۲ یا حتی سری ۳، ۳۳ هزار دلار بیشتر است. به این قیمت می‌توان هزینه‌ی بالای آپشن‌های پورشه را نیز اضافه کرد که قیمت خودرو را بیشتر می‌کند.

هیچ تعجبی ندارد که پورشه با داشتن این حاشیه سود بالا، در آینده‌ی نزدیک پول کافی برای خرید تمامی گروه فولکس‌واگن داشته باشد؛ شرکتی که در حال حاضر بزرگ‌ترین برند خودروساز دنیا محسوب می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین