کد خبر: ۱۴۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش قیمت 14 درصدی بلیت مترو و همچنین افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی موافقت کردند.
 اعضای شورای اسلامی شهر تهران با افزایش قیمت 14 درصدی بلیت مترو و همچنین افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی  موافقت کردند.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی شورا و در جریان بررسی لایحه 'تعیین قیمت بلیت مترو تهران در سال 1396' گفت: بهای بلیت مترو به صورت مساوی توسط مردم، دولت و شهرداری باید پرداخت شود و سهم هر کدام 33 درصد است.
 
وی افزود: شهروندان تا کنون تنها 20 درصد از سهم 33 درصدی خود را پرداخت کرده و شورا تصمیم دارد قیمت بلیت مترو افزایش چشمگیری نداشته باشد.
 
دبیر گفت: پیشنهاد شهرداری بهای 2400 تومانی برای بلیت مترو بوده که شورا با آن مخالفت کرده و قیمت بلیت مترو برای بلیت های تک سفره با افزایش 14 درصدی از 700 به 800 تومان افزایش می یابد.
 
در ادامه بررسی لایحه، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس آنچه توافق شده دولت باید یک سوم بهای بلیت مترو را بپردازد که این امر تا امروز محقق نشده است.
 
وی افزود: مردم هم که 20 درصد از سهم خود را می پردازند، در این شرایط تکلیف شرکت مترو چه خواهد بود.
 
محمد مهدی تندگویان عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بر اساس پایشی که درخصوص رابطه میزان رضایتمندی مسافران انجام دادیم متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که به میزان افزایش خطوط مترو و ایستگاه ها، افزایش مسافر نداشتیم.
 
وی اظهار کرد: میزان رضایتمندی مردم به تناسب توسعه خطوط افزایش نداشته و بر اساس برنامه نه تنها افزایش مسافر گیری نداشتیم بلکه با کاهش در این زمینه مواجه شدیم.
 
تندگویان افزود: متاسفانه هدف اصلی ما که همانا افزایش مسافر بوده محقق نشده است.
 
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو نیز در این جلسه گفت: به طور متوسط و در روزهای خلوت میزان تراکنش مسافران در مترو بالغ بر 2 میلیون نفر است.
 
وی گفت: در آخرین سرشماری در تاریخ 18 آبان ماه این میزان 3 میلیون و 800 هزار نفر بوده و مشخص است که با کاهش مسافرگیری مواجه نشده ایم.
 
وی ادامه داد: از روزی که مترو راه اندازی شد آن طور که به توسعه توجه شد به نگهداشت توجه نشده و همین امر ما را با مشکل مواجه ساخته است.
 
احمدی بافنده با اشاره به سهم یک سومی دولت در پرداخت قیمت بلیت مترو افزود: امروز شهرداری 80 درصد بهای بلیت مترو را تامین اعتبار می کند در حالی که دولت سهم خود را نمی پردازد.
 
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که دولت در وصول طلب 150 میلیارد تومانی خود از مترو بابت بیمه پرسنل و مالیات لحظه ای درنگ نمی کند.
 
وی گفت: دولت 450 میلیارد تومان بر اساس مصوبه مجلس و در خصوص سهم یک سومی بهای بلیت مترو به شرکت مترو بدهکار است و در چنین شرایطی آنها حتی حاضر به تهاتر این مبالغ نیز نمی باشند.
 
وی گفت: ما به هیچ وجه در خدمت به مردم کوتاه نمی آییم اما بپذیرید که شرایط سختی بر شرکت مترو حاکم است.
 
مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: به یقین اگر بهای بلیت مترو واقعی باشد قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی خواهد بود که ما تعیین کردیم و فاصله بسیاری را شاهد خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه باید شرایط اقتصادی مردم مورد توجه قرار گیرد، افزود: با این وجود باید تعیین بهای بلیت با یک شیب ملایم صورت پذیرد و به یکباره نباشد.
 
اعضای شورای شهر تهران پس از بررسی با افزایش 14 درصدی قیمت بلیت مترو موافقت کردند.
 
همچنین بر اساس تصویب شورا تمامی حمایت های گذشته از دانشجویان، دانش آموزان، سالمندان و جانبازان که در سال های گذشته برقرار بوده به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی تهران در سال 96
 
خبرگزاری ایسنا: اعضای شورای شهر موافقت خود را با افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی اعلام کردند.

 اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در سیصد و سی و سومین جلسه شورا و در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر تعیین نرخ کرایه های اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در سال ۹۶ اظهار داشت: کمیسیون عمران در جمع بندی خود به رقم ۱۵ درصد افزایش در این خطوط رسیده است که البته در سه مسیر اصلی بی آر تی نیز میانگین افزایش ۱۵ درصدی را پیشنهاد شده است.

وی در تکمیل توضیحات خود در این خصوص اظهار داشت: در مسیر اتوبوس های بی آر تی بین ۵ تا ۱۰کیلومتر نرخ را از ۲۱۵ تومان به ۳۰۰ تومان که در مسیر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر از ۳۶۴ تومان به ۴۰۰ تومان و در مسیر ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر ۵۰۰ تومان و بیش از ۲۰ کیلومتر هم ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

علی رضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با تایید جمع بندی کمیسیون عمران گفت: ما در کمیسیون نیز جمع بندی کمیسیون عمران را منصفانه دیدیم و نظر ما نیز همین افزایش ۱۵ درصدی است.

وی در ادامه یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی که شورا در نظر گرفته است درصدی از خطوط اتوبوسرانی باید به بخش خصوصی واگذار شود و ما در تعیین نرخ کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در حقیقت خرید خدمت از بخش خصوصی داریم.

مهدی چمران نیز در تکمیل سخنان دبیر اظهار داشت: طبق مصوبه شورا قرار است ۶۰ درصد اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۰ درصد در اختیار شهرداری باشد.

در نهایت اعضا شورا موافقت خود را با افزایش ۱۵ درصدی بهای کرایه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی اعلام کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، همچنین در ادامه جلسه اعضا شورا با یک فوریت اصلاح بودجه شهرداری تهران در سال ۹۵ برای جابجایی ۷۸۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات هزینه ای و تملک سرمایه ای موافقت کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین