|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ماهیت طالبان ترکیبی از ماهیت صهیونیستی، آمریکایی و وهابی سعودی است، بنابر این نمی تواند هیچ رابطه ای میان ایران و این گروه تروریستی وجود داشته باشد.
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ماهیت طالبان ترکیبی از ماهیت صهیونیستی، آمریکایی و وهابی سعودی است، بنابر این نمی تواند هیچ رابطه ای میان ایران و این گروه تروریستی وجود داشته باشد.

محمدابراهیم رضایی در واکنش به ادعاهای مطرح شده از سوی برخی از مقامات ایالتی افغانستان درباره حمایت تسلیحاتی ایران از گروهک تروریستی طالبان، گفت: این گونه ادعاها هیچ پایه و اساسی ندارد و جمهوری اسلامی این موضوعات و اخبار را کاملا تکذیب کرده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فلسفه وجودی تشکیل گروه های تروریستی مانند طالبان در افغانستان مقابله با جمهوری اسلامی و ضربه زدن به کشورمان بوده، حال چگونه مقامات این کشور ایران را به حمایت از این تروریست ها متهم می کنند.

وی گفت: ماهیت گروه هایی مانند طالبان ترکیبی از ماهیت صهیونیستی، آمریکایی و وهابی سعودی است و این گروه ها از آغاز از سوی این کشورها مدام مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند، بنابر این نمی تواند هیچ رابطه ای میان ایران و این گروه تروریستی وجود داشته باشد.

رضایی افزود: متأسفانه در افغانستان برخی از حاکمان محلی و ایالتی تحت نفوذ آمریکایی ها قرار دارند و این به منافع مردم این کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد و قطعا تا زمانی که سلطه پذیری ایالات متحده در این کشور وجود داشته باشد، سایه تروریسم در افغانستان پاینده خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره به دنبال تقویت روابط دوستانه با کشورهای همسایه بوده و روابط دو کشور ایران و افغانستان نیز در دهه های اخیر همواره رو به گسترش بوده است.

به گزارش خانه ملت، حیاةالله حیاة فرماندار ایالت هلمند افغانستان مدعی شد: «در پی حمله موشکی طالبان به هلمند، به موشک‌های ایرانی دست یافتیم که تعدادی از آنها بعد از شلیک عمل نکرده بودند و از نوشته‌های رویشان مشخص شد که ایرانی هستند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین