|
|
امروز: دوشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۱۳۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
همه دانشجویان باید به قانون احترام بگذارند اگرچه درخواست آنها در اعتراض به پولی شدن دروس جبرانی که امروز صبح به دست ما رسیده بررسی و تا جایی که در چارچوب ضوابط و اختیارات دانشگاه باشد بررسی می‌شود اما در نهایت حذف کامل آن باید در وزارتخانه تصمیم‌گیری شود.
معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان به پولی شدن دروس جبرانی،گفت: این تصمیم مصوب وزارت علوم است و تصمیم‌گیری نهایی درخصوص این موضوع باید توسط این وزارتخانه اعمال شود.

دکتر مختار جلالی  با اعلام این مطلب اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به پولی شدن دروس پیش‌نیاز و جبرانی مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند و اعتراض خود را به این تصمیم که یک آیین‌نامه مصوب وزارت علوم به همه دانشگاه‌ها است اعلام نمودند. در واقع وزارت علوم از سال 94 ابلاغیه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن دانشگاه‌ها در برابر دروس پیش‌نیاز و جبرانی هزینه دریافت کنند. اگرچه بسیاری از دانشگاه‌ها از همان زمان ابلاغ آن را اجرایی کردند اما دانشگاه تربیت مدرس این تصمیم را از نیمه دوم امسال اجرایی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دریافت هزینه از دروس جبرانی معمولا شامل دانشجویانی می‌شود که رشته خود را تغییر داده و یا کسانی که به هر دلیلی دروس آنها حذف شده و در نهایت کسانی که نتوانستند دروس خود نمره قبولی کسب کنند. اگرچه دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از اختیاراتی که دارد تنها 50 درصد هزینه ابلاغ شده از سوی وزارت علوم را دریافت می‌کند اما چون این تصمیم قانون وزارتخانه و مصوب هیات امنا است حذف کامل آن امکان‌پذیر نیست.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطر نشان کرد: همه دانشجویان باید به قانون احترام بگذارند اگرچه درخواست آنها در اعتراض به پولی شدن دروس جبرانی که امروز صبح به دست ما رسیده بررسی و تا جایی که در چارچوب ضوابط و اختیارات دانشگاه باشد بررسی می‌شود اما در نهایت حذف کامل آن باید در وزارتخانه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، از صبح امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به آنچه پولی شدن دروس جبرانی عنوان می‌شد در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند و پس از طرح اعتراض خود با صدور بیانیه ای به تجمع اعتراضی خود خاتمه دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین