|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
درميان ما افراد زيادی وجود دارند كه براثر عفونت و يا حادثه‌هاي پزشكي به كما فرورفته‌اند و سال‌هاي طولاني در اين خواب عميق بوده‌اند.
1- ليلا توسي دختربچه‌اي سه ساله است كه براثر مننژيت به حالت كما رفت اما او بعد از سه سال از حالت كما خارج شد و شروع به خواندن موسيقي ماما مامايي كرد.

او پس از به‌هوش آمدن و خواندن اين موسيقي دوباره به كما رفت و پس از پنج روز به هوش آمد و دوباره شروع به خواندن همان موسيقي كرد.

2- دختر سه‌ ساله‌اي كه بعد از به‌ هوش آمدن از كما شروع به سيگار كشيدن كرد و به طور مرموزي به سيگار كشيدن اعتياد پيدا كرد. او درطي يك تصادف با ون به كما رفت و جراحات زيادي به بدن او وارد شد و پس از پنج روز به هوش آمد و به دخانيات اعتياد پيدا كرد.


-3 اليور فرزند والري،‌ مادري 30 ساله است كه دست كم به علت مبتلا شدن به آنفولانزا  در هفته 37 بارداري به كما رفت و سه هفته در كما بود و جنين او زنده بود و تمام علائم حياتي را داشت. والري بعد از به كما آمدن تا مدت‌ها نمي‌دانست باردار بوده است اما اكنون بسيار به فرزند خود علاقمند است.


4 ليز سايكسل‌جان به علت تشنج به كما رفت و بيماري التهاب مغزي در او مدت‌ها او را در كما نگه‌داشته بود اما بعد از به‌هوش آمدن از كما حافظه او كاملا پاك شده بود و هيچ از زندگي‌اش، حتي همسرش را نيز به ياد نداشت و بعد از كما حتي ساده‌ترين كارها را نيز نمي‌تواند انجام دهد.


5- ونري ريچموند 53 ساله از بيماري نادر پزشكي رنج مي‌برد. او هربار كه به فرزندش مي گويد‌ "‌دوست دارم" به كما مي‌رود و دوباره به هوش مي‌آيد. او با هربار با "دوست دارم" گفتن،‌ احساس فلجي پيدا مي‌كند و به خنده و گريه مي‌افتد. او از اواخر نوجواني از اين بيماري نادر پزشكي رنج مي‌برد.


6 ساندرا راسيك نوجوان 13 ساله است كه هنگامي‌كه به كما رفت و از خواب بيدار شد به زبان ديگري صحبت كرد او تا قبل از آن به زبان كرواسي صحبت مي‌كرد اما بعد از بيدارشدن به زبان  آلمانی صحبت مي‌كند و تسلط كامل به اين زبان دارد.


-7 يك مرد پس از 11 سال از كما بيدارشد و اولين كلمه‌اي كه به زبان آورد "مادر" بوده است و پس از آن درخواست شير و پپسي  كرده است. آقاي واليپس  در يك تصادف جاده‌اي از گردن به پائين فلج شده و 19 سال در كما بيهوش بوده است.


8 اين پيرمرد به‌طور غيرقانوني براي خلاصی از شرايط سخت زندگي از پزشكان خواست كه او را به حالت كما ببرند تا بتواند به خواب عميق فرو برود و همه‌چيز را فراموش كند. اين مرد مبتلا به يك اختلال عصبي و عضلاني ناتوان كننده به نام دستيروفي است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
خداهمه راشفابده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین