|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
مقامات کره‌ی جنوبی به تازگی اعلام کرده‌اند وزارت دفاع این کشور از سوی هکرهای کره‌ی شمالی مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته است.
 مقامات کره‌ی جنوبی به تازگی اعلام کرده‌اند وزارت دفاع این کشور از سوی هکرهای کره‌ی شمالی مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته است.
 
سئول به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرد، بخش سایبر وینگ1 وزارت دفاع کره‌ی جنوبی (cyber wing) در ماه سپتامبر توسط هکرهای کره‌ی شمالی مورد حمله قرار گرفته است. با وجود این میزان نفوذ سامانه‌ها و نشت اطلاعات هنوز اعلام نشد. اگر این موضوع تأیید شود به معنی رخداد اولین نفوذ به فرماندهی سایبری وزارت دفاع این کشور خواهد بود.

وزیر دفاع کره‌ی جنوبی گفت: «ارتش یک گروه تحقیقات سایبری را تشکیل داده و متوجه شد بخشی از داده‌های نظامی (شامل داده‌های محرمانه) به بیرون درز کرده‌اند و به نظر می‌رسد کره‌ی شمالی مسئول هک شده اطلاعات نظامی باشد.»

کارشناسان امنیتی برای جلوگیری از گسترش بدافزارهای موجود در شبکه‌های آسیب‌دیده، آن‌ها را ایزوله کرده‌اند.

به گزارش سایبربان، عده‌ای از تحلیلگران معتقدند کره‌ی شمالی در گذشته ارتشی از هکرها را تشکیل داده و تاکنون چندین بار کره‌ی جنوبی را موردحمله قرار داده است. در مقابل مقامات کره‌ی جنوبی نیز آن‌ها را به از دسترس خارج کردن وبگاه‌های دولتی متهم می‌کنند.

_____________________________________

1- واحد سایبر وینگ وزارت دفاع کره‌ی جنوبی در ژانویه سال 2010 به عنوان گروه که وظیفه‌ی مقابله با اقدامات پیونگ یانک را دارد، تأسیس شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین