|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
رییس سازمان محیط زیست گفت: به جای اینکه بپرسیم چرا مشکل آلودگی هوا حل نشده، باید بپرسیم چرا برنامه اجرایی کاهش آلودگی هوا مصوب سال ۷۹، طی یک دوره هشت ساله تعطیل شده بود؟
 رییس سازمان محیط زیست گفت: به جای اینکه بپرسیم چرا مشکل آلودگی هوا حل نشده، باید بپرسیم چرا برنامه اجرایی کاهش آلودگی هوا مصوب سال ۷۹، طی یک دوره هشت ساله تعطیل شده بود؟

 معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود در مورد آلودگی هوای تهران و اقدامات دولت در این ارتباط نوشت: «در سال ۱۳۷۹ هم اعلام کردیم این برنامه کوتاه مدت نیست و ده پانزده سال زمان خواهد برد. خارج کردن پیکان از خط تولید و حذف سرب از بنزین در دولت هشتم در همین مسیر بود، اما برنامه به طور کامل به وقفه افتاد.

قرار بود سال ۱۳۸۶ سوخت کشور، چه بنزین و چه گازوییل، استاندارد شود، خودرو های تولید داخل همه یورو ۴ باشد، اما این اتفاق تا نیمه دوم سال ۱۳۹۲ رخ نداد.

وضعیت آلودگی هوای کشور در این سه سال بهتر شده و در اکثر کلانشهرها تعداد روزهای سالم و پاک افزایش یافته؛ به طوریکه تعداد روزهای سالم و پاک در شش ماهه نخست سال ۹۰ تنها ۶۸ روز بوده که در سال ۹۳ به ۱۶۳ روز افزایش یافته است.

برای استانداردسازی بنزین و گازوییل و خودروهای کشور اقدام شده، موتورسیکلت‌ها از آغاز مهرماه انژکتوری شده و نوع کاربراتوری آنها تولید نمی‌شود.

سوخت مازوت در نیروگاهها را تقریبا حذف کرده‌ایم و از ۴۵ درصد اکنون به حدود ۵ درصد رسیده است.

بیش از ۷۰۰ هزار خودروی فرسوده طی سه سال از رده خارج و از اسفند سال قبل نیز ۳۰ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شده است.

در مصوبه هفته گذشته هیات دولت از رده خارج کردن تعداد قابل توجه مینی‌بوس‌ها و اتوبوس های فرسوده نیز مصوب شد.

به جای اینکه بپرسیم چرا مشکل آلودگی هوا حل نشده، باید بپرسیم چرا برنامه اجرایی کاهش آلودگی هوا مصوب سال ۷۹، طی یک دوره هشت ساله تعطیل شده بود؟»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین