|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
آقای احمدی‌نژاد برداشت ناصحیحی از این اصل داشتند و معتقد بود برداشت شخصی ایشان از قانون باید اجرا شود که این برداشت شخصی و ناصحیح ایشان از این اصل قانون اساسی بود چراکه انطباق قانون با قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است نه رئیس‌جمهوری.
علی‌مطهری، حاکمیت دوگانه را مانع از اجرای اصل 113 قانون اساسی خواند و گفت: تأکید آقای روحانی بر اجرای قانون اساسی سخن درستی است؛ اما مسأله اینجاست که اجرای آن مشکل است.

علی مطهری نائب دوم رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که در غرفه ایسنا برگزار شد، درباره توئیت اخیر رئیس‌جمهوری مبنی‌ بر استفاده از تمام توان و قوای خود برای اجرای قانون اساسی و اقدامات رئیس‌جمهوری پیشین برای تشکیل دادگاه قانون اساسی و هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی که رهبر انقلاب در دیدار خود با دولت اصلاحات آن را آرزوی خود عنوان کرد، گفت: در اصل 113 قانون اساسی آمده است رئیس‌جمهوری مسئول اجرای قانون اساسی است.

وی در این باره به دیدگاه رئیس‌جمهوری پیشین انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد برداشت ناصحیحی از این اصل داشتند و معتقد بود برداشت شخصی ایشان از قانون باید اجرا شود که این برداشت شخصی و ناصحیح ایشان از این اصل قانون اساسی بود چراکه انطباق قانون با قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است نه رئیس‌جمهوری.

وی افزود:‌ اما تأکید آقای روحانی بر اجرای قانون اساسی سخن درستی است؛ اما مسأله اینجاست که اجرای آن مشکل است چراکه ما حاکمیتی دوگانه داریم. به طور مثال در برخی از امور قوه قضائیه و دولت برای انجام وظایف خود با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. در بحث مطبوعات هیأت نظارت بر مطبوعات و قوه قضائیه درخصوص یک رسانه نظر متفاوتی دارند، در جایی دیگر شورای عالی امنیت ملی در کار قوه قضائیه دخالت می‌کند و همین حاکمیت دوگانه سبب عدم اجرای اصل 113 قانون اساسی شده است.

ادامه دارد...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین