|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
عابديني در رابطه با اينکه گفته شود کي روش قصد دارد برود، خاطرنشان کرد: اين موضوع صحبت من نبود و نقل قول از فدراسيون بود که آن را گفتم.
 طي دو روز گذشته اختلافات در فدراسيون فوتبال که مخفيانه پيش مي رفت امروز توسط يک روزنامه ورزشي علني شد تا سرمربي تيم ملي و امير عابديني به طور رسمي با مصاحبه هاي خود اين اختلافات را تاييد کنند.

کارلوس کي روش که سعي کرده در اين چند ماه اخير از طريق پيام و بيانيه از طريق صفحه شخصي اش به مخاطبانش اطلاع رساني کند اين بار نيز چنين کرد اما خيلي زود و بعد از مصاحبه عابديني ترجيح داد بالاخره مصاحبه کند البته کاملا کاناليزه شده و با بخش رسانه اي تيم ملي. او در اين مصاحبه شيعي را هم خطاب قرار داد. مصاحبه اين دو را در ذيل مي خوانيد:
***
سرمربي تيم ملي فوتبال مي گويد امير عابديني نبايد درباره مساله اي که اطلاعي از آن ندارد صحبت کند.

به گزارش ايسنا، کارلوس کي‌روش در گفت‌وگو با بخش رسانه اي تيم ملي درباره صحبت‌هاي امير عابديني و اينکه او از احتمال استعفاي سرمربي تيم ملي خبر داده است گفت: در درجه اول بايد بگويم بار ديگر شگفت‌زده شدم که آقاي عابديني در مسائلي که به ايشان ارتباطي ندارد دخالت مي‌کند. در درجه دوم بسيار تعجب برانگيز است که ايشان راجع به جزييات جلسه‌اي که بين من و رييس فدراسيون فوتبال به صورت محرمانه و پشت درهاي بسته اتفاق افتاده نظر مي‌دهد. او چه شخصي را مي‌شناسد که اين‌گونه اطلاعات را در اختيارش قرار مي‌دهد. اگر شخصي بخواهد درباره آن جلسه صحبت کند تنها رييس فدراسيون فوتبال جناب آقاي تاج و بنده کارلوس کي‌روش هستيم. ايشان در اين جلسه حضور نداشتند و اختيارات لازم درباره دخالت در اين‌جور مسائل را نيز ندارند.
وي در ادامه صحبتهايش گفت: حال که ايشان راجع به جزييات آن جلسه صحبت مي کنند بهتر است بيايند و بگويند که بنده طي 72 ساعت آينده قرار است چه جلسه‌اي را برگزار کنم چون من هيچ اطلاعي راجع به آن جلسه ندارم و نمي‌دانم راجع به چه مساله‌اي در 72 ساعت آينده بايد صحبت کنم. مطلب بعدي اين است که اگر ايشان از استعفاي بنده در 3 روز آينده صحبت کرده و اگر ايشان به دنبال اين موضوع است من هيچ مشکلي با آن ندارم. حال که آقاي عابديني اين فرصت را دارد که کار بنده در تيم ملي را مورد تضعيف قرار دهد، بايد بگويم اين مطلب، موضوع جديدي نيست. آقاي اسدي نيز 2 سال پيش اين حرف‌ها را مطرح کردند و من هنوز زنده هستم. ولي تفاوت حال حاضر اين است که اگر ما به اين نتيجه برسيم آقاي عابديني يک قدم مطلوب براي من برمي‌دارند.
سرمربي تيم ملي ادامه داد: موضوع ديگر اين است که آقاي عابديني چه اطلاعاتي از مشکلات تيم ملي دارند که اين‌گونه شجاعت راجع به صحبت درباره مشکلات تيم ملي به خرج مي‌دهند. اگر ايشان اطلاعات لازم را ندارند مي‌خواهم برعکس آن چيزي که به اطلاع ايشان رسانده‌اند نظرشان را تصحيح کنم که اعضاي کادر فني تيم ملي حقوق‌هاي خود را دريافت نکرده‌اند ولي طبق روال هميشه شبانه روز در حال خدمت به تيم ملي هستند.
کي‌روش افزود: ايشان قبل از اينکه بخواهند راجع به مطلبي که اطلاعي از آن ندارند صحبت کنند بهتر است به وظايف خود در سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال برسند و به تيم ملي کمک کنند.
وي تصريح کرد: مي‌خواهم به آقاي عابديني و به آقاي شيعي بگويم که نه تنها من بلکه همه هواداران فوتبال ايران از حرف‌هاي مطرح شده نااميد شديم چرا که اين افراد شجاعت و شهامت لازم را براي حمايت از فدراسيون فوتبال، حمايت از آقاي تاج، حمايت از آقاي پيرواني، حمايت از تيم ملي و حمايت از سرمربي تيم ملي به خرج ندادند. آن‌ها مي‌توانستند با يک صداي متحد شروع به صحبت کنند و حامي تيم ملي شوند.

کي‌روش افزود: نه تنها تيم ملي بزرگسالان بلکه مربيان فوق العاده تيم‌هاي ملي نوجوانان و جوانان با کاري مردانه و غيورمندانه بدون داشتن هيچ امکانات حرفه‌اي و با وجود مشکلات عديده به معناي واقعي دستاوردهاي بزرگي را براي کشور بزرگ ايران کسب کردند. آقاي عابديني، آقاي شيعي! نخير، نخير. اگر مربيان، ‌دست اندرکاران ،‌ مسئولان تيم هاي جوانان و نوجوانان لب به سخن نمي‌گشايند،‌شايد به خاطر اين است که آن‌ها کمي واهمه داشته باشند چون افرادي مانند شما ترجيح مي دهيد که صورت خود را پنهان کنيد و تظاهر کنيد که همه چيز خوب و در شرايط عادي است. يک توصيه به شما مي‌کنم، سعي کنيد سخت کار کنيد تا بتوانيد حمايت هاي لازم را از فدراسيون فوتبال و جناب آقاي تاج فراهم کنيد. همچنين توصيه مي کنم کمتر راجع به مسائلي که کمتر از آن‌ها اطلاع داريد صحبت کنيد. زماني مي توانيد صحبت کنيد که دستاورد لازم را داشته باشيد. ما به افرادي نياز داريم که شجاعت و شهامت لازم را داشته باشند و بتوانند حقايق را به مردم بگويند و از رييس فدراسيون فوتبال و همين‌طور روياي هواداران عاشق فوتبال در ايران حمايت کنند.

کي‌روش افزود: آقاي عابديني، آقاي شيعي! به جاي اينکه شما آقاي پيرواني را به چالش بکشانيد تا سکوت اختيار کند شما نيز بايد دوشادوش ايشان بتوانيد حمايت‌هاي لازم را از تيم ملي و شخص رييس فدراسيون فوتبال به ارمغان بياوريد.

وي در پايان خطاب به عابديني گفت: آقاي عابديني! من به صورت خيلي دوستانه به شما توصيه مي‌کنم که به عنوان رييس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال به وظايف حرفه‌اي‌تان متعهد باشيد تا بتوانيد حمايت‌هاي لازم را از فدراسيون و تيم ملي ايجاد کنيد اما من اين‌گونه توصيه‌هاي اخلاقي شما را درباره وظايف حرفه‌اي و ورزشي خود نخواهم پذيرفت.
***
رئيس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال با بيان اينکه کي‌روش خودش مي‌خواهد تنها قهرمان ملي باشد، گفت: هر زمان موفقيت تيم ملي است تنها براي آقاي کي‌روش است و کسي نقشي در آن ندارد!

امير عابديني در گفتگو با مهر در واکنش به صحبت‌هايي کارلوس کي‌روش گفت: کي‌روش مي‌خواهد خودش تنها قهرمان ملي باشد و کسي هم نمي‌تواند در موفقيت او شريک شود! موفقيت تيم ملي فقط براي او است.

وي در رابطه با اينکه کي‌روش گفته اخبار جلسه با تاج چطور به گوش عابديني رسيده افزود: اگر جلسه پشت در بوده است پس چطور کي‌روش پس از آن مصاحبه کرده و اخبار جلسه را گفته است ، اگر اخبار داخل جلسه محرمانه بود پس کي‌روش نبايد حرف مي‌زد.

رئيس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال اضافه کرد: کي‌روش در بخشي ديگر از صحبت‌هايش گفته که مديريت بيرون چمن سبز باخته است. ايشان که اين حرف را مي‌زند آيا مي‌داند که چه مديريتي در سطوح مختلف کشور صورت گرفت تا بازي برابر کره در شب عاشورا برگزار شود.

کي‌روش از آسمان بر اساس يک دستور به ايران آمده!

عابديني اضافه کرد: کي‌روش به نحوي صحبت مي‌کند که انگار بر اساس يک دستور و از آسمان به ايران آمده است تا تيم ما را هدايت کند. متاسفانه ايشان هيچ وقت از مديريت راضي نبوده است. هنگامي که کفاشيان در فدراسيون بود، خوب بود اما همينکه از فدراسيون رفت صحبت ها عليه او آغاز شد و آدم بده شد.

کي‌روش مگر تخصص پزشکي دارد که ايفمارک را گرفت؟

وي در ادامه گفت: فدراسيون تلاشش را کرد تا کي‌روش را راضي کند. او ايفمارک را گرفت که به عقيده من نبايد اين کار صورت مي‌گرفت. مگر ايشان تخصص پزشکي دارد که ايفمارک به وي داده شد؟ هر آنچه که کي‌روش خواسته به وي داده شده است و تاج از زير سنگ هم که شده پول جور کرده تاخواسته ها را براورده کند.

عابديني اضافه کرد: تهيه پرواز چارتر و لباسي که مد نظر کي روش بود آيا کمک کردن به تيم ملي نيست و مديريت ندارد. ما به کي روش ثابت کرديم که از تيم ملي حمايت مي کنيم و با ايشان رفاقت کرديم. اگر ايشان نمي تواند رفاقت کند واقعا بگويد نه اينکه قبل از هر بازي اين گونه صحبت کند.

کي روش مگر حساسيت اين شرايط را نمي داند

وي خاطرنشان کرد: متاسفانه کي روش در اکثر مواقع حساس صحبت هايي انجام داد که کسي نمي توانست جوابش را بدهد مگر خود آقاي کي روش حساسيت اين شرايط را نمي دانست. آيا اين صحبت ها را بعد از بازي با سوريه نمي توانست انجام دهد که ما هم حرفهايمان را بزنيم.

در همه جلسات مي خواهد برود!

رئيس سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال تصريح کرد: کي روش در هر جلسه به نحوي برخورد مي کند که مي خواهد برود. مگر در زماني که در استراليا بود نگفت که بليتش را براي بازگشت به کشورش گرفته و چند جلسه ديگر قبل از بازيهاي حساس کي روش هميشه اين صحبت ها را مي کند.

حرف استعفاي کي روش نقل قول از فدراسيون بود

عابديني در رابطه با اينکه گفته شود کي روش قصد دارد برود، خاطرنشان کرد: اين موضوع صحبت من نبود و نقل قول از فدراسيون بود که آن را گفتم. افتخارات تيم ملي براي شخص نيست و پشت هر موفقيتي برنامه ريزي صحيحي صورت گرفته که اين برنامه ريزي براي فدراسيون است. مگر تيم جوانان ايران با مربي ايراني به جام جهاني صعود نکرد؟ همچنين تيم نوجوانان، تيم فوتسال ما با مربي داخلي مگر سوم دنيا نشد. تمام زيرمجموعه هاي فدراسيون فوتبال موفق بودند و همه اين موفقيت ها با برنامه ريزي صورت گرفته است. عابديني تصريح کرد: تاج تلاش کرده تا در هر زمان بهترين امکانات را فراهم کند و هنگامي که تيم فوتبال به ازبکستان رفت همراه تيم پاداش بازيکنان و کادر هم به اين کشور ارسال شد. اين هزينه ها را چه کسي مديريت مي کند؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین