از آخرت به همین دلیل به یوم ثقیل نیز یاد شده است. یکی دیگر از معانی ثقیل به معنای گرانبها و پربها است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از دو دهه فریاد زدن مقام معظم رهبری، فرمودند این ولنگاری فرهنگی هم در حوزه آفند و هم در حوزه پدافند کشور را فراگرفته است. اگر کسی هم بخواهد حرفی بزند تندرو، متحجر و غیرعقلانی نامیده میشود.
سیداحمد علم الهدی ظهر دیروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: دنیاگرایی شاخصه بارز انسان عاصم و کفور است، یکی از شاخصهای انسان ضدالگوی قرآن آخرت گریزی است یعنی نسبت به آخرت اهتمامی ندارند. دنیاگرایی لازمهاش آخرت گریزی است زیرا دنیا و آخرت با هم قابل جمع نیستند.
دنیا بسیار بی مایه است و سریع از میان میرود و فانی است و دوره تمکن و قدرت و سیاست و عزت همه چیز در دنیا تمام میشود و هیچ چیز آن باقی نمیماند اما در مقابل آن آخرت است که روز مایه دار است در مقابل دنیا که بی مایه است؛ اگر انسان ذلیل شود در آخرت همچنان ذلیل میماند و برعکس این نیز صادق است.
از آخرت به همین دلیل به یوم ثقیل نیز یاد شده است. یکی دیگر از معانی ثقیل به معنای گرانبها و پربها است.
نقشه دشمن پس از شهادت سیدالشهدا این بود که اسارت اهل بیت(ع) را یک ابزار سرکوب تباری قرار دهد و هیبت و قدرت بنی امیه را اثبات کند؛ این نقشه آنها در اسارت اهل بیت(ع) بود و میخواستند اینها را تحقیر نیز کنند.
اینها(اهل بیت(ع)) را سوار کجاوه نکردند و آنها را روی تخته سوار کرده بودند و زن و بچه اهل بیت را روی این تخته پارهها قرار داده بودند و بچهها را با آهن روی تختهها بسته بودند و وارد دروازه کوفه کردند.
ما از اهل بیت(ع) تشنگی و گرسنگی را گفتهایم اما نمیگوئیم که اینها ابتکار عمل را از دشمن گرفتند و صدقه را بر خود حرام اعلام کرده بودند.
امروز، روز شناخت مردم کوفه است و امروز روزی است که اگر میگوئیم ما اهل کوفه نیستیم باید معنایش را بدانیم، باید "پساعاشورای" اهل بیت را نیز بشناسیم، پساعاشورای اهل بیت(ع) چه بود؟ آیا اهل بیت(ع) فقط کنار کشتهها ماندند و ضجه زدند و یا تبار بنی امیه را شکست دادند.
ما در پساعاشورا دو دسته هستیم، عدهای بعد از عاشورا همچنان گریه میکنند و به داعش و دشمنان امام حسین(ع) کاری نداریم و با کسانی که به جنگ جریان حسینی آمدهاند نیز کاری نداریم و مراسم را تمام شده میدانیم، این پساعاشورای بی بصیرتی است که اهل بیت آن را نمیپسندند، پساعاشورای بابصیرت این است که واقعا اهل کوفه نباشیم.
مقابل جریانهای یزیدی باید بایستیم، از اردوگاه جریان یزیدی این پیام رسیده که عراق را با قدرت نظام و سوریه را با تهدید و ایران را با انقلاب جنسی و جنگ نرم باید از میان ببریم، از دو دهه قبل مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی را اعلام کردند اما عکس العمل این طرف به خواب رفتگی مدیران فرهنگی و بی تفاوتی مسئولان و لاابالی گری یک عده خوشگذران و ابزار دشمن شدن یک عده ضد انقلاب بود و همه امکانات نیز در راستای دشمن مصرف شد. آیا ما اهل کوفه نیستیم؟
مسلم امروز ما مقام معظم رهبری است و حسین(ع) نیز امام زمان(عج) است؛ برخی پیام را خوب میگیرند و دیدم برخی هیئتها با عبارتهای زیبایی این مضمون را پلاکارد کرده بودند.
بعد از دو دهه فریاد زدن مقام معظم رهبری، فرمودند این ولنگاری فرهنگی هم در حوزه آفند و هم در حوزه پدافند کشور را فراگرفته است. اگر کسی هم بخواهد حرفی بزند تندرو و متحجر و غیرعقلانی نامیده میشود. اگر بنا شد چهار مسئول فرهنگی که کوفی مسلک هستند و جواب رهبری را نمیدهند شما مردم چرا بیکار و بی رمق نشستهاید؟
سیداحمد علم الهدی ظهر دیروز در خطبههای نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: دنیاگرایی شاخصه بارز انسان عاصم و کفور است، یکی از شاخصهای انسان ضدالگوی قرآن آخرت گریزی است یعنی نسبت به آخرت اهتمامی ندارند. دنیاگرایی لازمهاش آخرت گریزی است زیرا دنیا و آخرت با هم قابل جمع نیستند.
دنیا بسیار بی مایه است و سریع از میان میرود و فانی است و دوره تمکن و قدرت و سیاست و عزت همه چیز در دنیا تمام میشود و هیچ چیز آن باقی نمیماند اما در مقابل آن آخرت است که روز مایه دار است در مقابل دنیا که بی مایه است؛ اگر انسان ذلیل شود در آخرت همچنان ذلیل میماند و برعکس این نیز صادق است.
از آخرت به همین دلیل به یوم ثقیل نیز یاد شده است. یکی دیگر از معانی ثقیل به معنای گرانبها و پربها است.
نقشه دشمن پس از شهادت سیدالشهدا این بود که اسارت اهل بیت(ع) را یک ابزار سرکوب تباری قرار دهد و هیبت و قدرت بنی امیه را اثبات کند؛ این نقشه آنها در اسارت اهل بیت(ع) بود و میخواستند اینها را تحقیر نیز کنند.
اینها(اهل بیت(ع)) را سوار کجاوه نکردند و آنها را روی تخته سوار کرده بودند و زن و بچه اهل بیت را روی این تخته پارهها قرار داده بودند و بچهها را با آهن روی تختهها بسته بودند و وارد دروازه کوفه کردند.
ما از اهل بیت(ع) تشنگی و گرسنگی را گفتهایم اما نمیگوئیم که اینها ابتکار عمل را از دشمن گرفتند و صدقه را بر خود حرام اعلام کرده بودند.
امروز، روز شناخت مردم کوفه است و امروز روزی است که اگر میگوئیم ما اهل کوفه نیستیم باید معنایش را بدانیم، باید "پساعاشورای" اهل بیت را نیز بشناسیم، پساعاشورای اهل بیت(ع) چه بود؟ آیا اهل بیت(ع) فقط کنار کشتهها ماندند و ضجه زدند و یا تبار بنی امیه را شکست دادند.
ما در پساعاشورا دو دسته هستیم، عدهای بعد از عاشورا همچنان گریه میکنند و به داعش و دشمنان امام حسین(ع) کاری نداریم و با کسانی که به جنگ جریان حسینی آمدهاند نیز کاری نداریم و مراسم را تمام شده میدانیم، این پساعاشورای بی بصیرتی است که اهل بیت آن را نمیپسندند، پساعاشورای بابصیرت این است که واقعا اهل کوفه نباشیم.
مقابل جریانهای یزیدی باید بایستیم، از اردوگاه جریان یزیدی این پیام رسیده که عراق را با قدرت نظام و سوریه را با تهدید و ایران را با انقلاب جنسی و جنگ نرم باید از میان ببریم، از دو دهه قبل مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی را اعلام کردند اما عکس العمل این طرف به خواب رفتگی مدیران فرهنگی و بی تفاوتی مسئولان و لاابالی گری یک عده خوشگذران و ابزار دشمن شدن یک عده ضد انقلاب بود و همه امکانات نیز در راستای دشمن مصرف شد. آیا ما اهل کوفه نیستیم؟
مسلم امروز ما مقام معظم رهبری است و حسین(ع) نیز امام زمان(عج) است؛ برخی پیام را خوب میگیرند و دیدم برخی هیئتها با عبارتهای زیبایی این مضمون را پلاکارد کرده بودند.
بعد از دو دهه فریاد زدن مقام معظم رهبری، فرمودند این ولنگاری فرهنگی هم در حوزه آفند و هم در حوزه پدافند کشور را فراگرفته است. اگر کسی هم بخواهد حرفی بزند تندرو و متحجر و غیرعقلانی نامیده میشود. اگر بنا شد چهار مسئول فرهنگی که کوفی مسلک هستند و جواب رهبری را نمیدهند شما مردم چرا بیکار و بی رمق نشستهاید؟
ارسال نظر