|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰
مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بولتن خبری خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر هشت منطقه دیگر با امضای توافقنامه به آتش بس در این کشور پیوستند.
 مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بولتن خبری خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر هشت منطقه دیگر با امضای توافقنامه به آتش بس در این کشور پیوستند.

به گزارش ایرنا، در بولتن خبری مرکز نظارت بر آتش بس سوریه که روز جمعه در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، آمده است: در شبانه روز اخیر قرارداد اجرای آتش بس در پنج منطقه استان لاذقیه، دو محدوده حما و یک بخش در استان دمشق امضا شد.

مرکز نظارت بر آتش بس همچنین اعلام کرد: مجموع مناطق پیوسته به آتش بس در سوریه به 783 منطقه رسیده است.

همزمان مذاکرات با سران محلی و گروه های مسلح در منطقه معظم الشیخ در استان دمشق و مناطق مختلف دیگر در استان های حلب، حما و القنیطره برای پیوستن به آتش بس جریان دارد.

در بولتن این مرکز همچنین از ثبت 60 مورد نقض آتش بس از سوی تروریست ها خبر داده شده که در استان حلب 27 و دمشق و لاذقیه هر کدام 17 بار رخ داده است.

در همین حال مرکز نظارت بر آتش بس سوریه اعلام کرد: برخی گروه های مسلح که با برقراری ترک مخاصمه موافقت کرده بودند با آتشبارهای سنگین، خمپاره و سلاح های سبک چندین منطقه در استان های حلب، دمشق و لاذقیه از جمله مراکز نیروهای دولتی سوریه را گلوله باران کردند.

این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه که از حدود شش ماه پیش در پایگاه هوایی حمیمم استان لاذقیه مستقر شده است، برای گسترش آتش بس فعالیت می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین