|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت تدبیر و امید مسأله تحریم را در اولویت قرار داد و موفق شد راه را برای تکنولوژی و دانش هسته ای باز کند و تورم را یک رقمی و به زیر 10 درصد کاهش دهد.
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوء مدیریت ها و تحریم های ظالمانه برای کشوری مثل ایران که در حال توسعه بود، خسارات جبران ناپذیری وارد کرد و ما را چندین سال عقب انداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان این مطلب افزود: دولت تدبیر و امید مسأله تحریم را در اولویت قرار داد و موفق شد راه را برای تکنولوژی و دانش هسته ای باز کند و تورم را یک رقمی و به زیر 10 درصد کاهش دهد.

وی در پاسخ به گلایه حاضران درخصوص تورم و اشتغال فریدون شهر گفت: متأسفانه در دولت قبلی، کشور به صورت فقیرانه ای اداره می شد، اکثر کارخانه ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند و منابع عظیمی که از نفت داشتیم، صرف ورود کالای بنجل و بی کیفیت چینی می شد و عمده بانک های دنیا روابط شان را با ما قطع کرده بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاع رسانی ضعیف را از مشکلات فریدون شهر دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهر مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است، باید با اطلاع رسانی خوب و همه جانبه این شهر بیشتر معرفی شود.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به آشنایی خود با شهرستان فریدون شهر از دوران طلبگی و جوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان قومیت های مختلفی از جمله گرجی ها، آذری ها، فارس ها و ارامنه وجود دارد و در وحدت و صلح و صفا با هم زندگی می کنند، باید مراقبت شود تا این زندگی مسالمت آمیز و دوستانه حفظ شود و مسایل قومیتی زمینه ساز اختلاف و درگیری نشود و با یکدیگر همچنان به طور مسالمت آمیز زندگی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به امتیازات و موقعیت جغرافیایی ممتاز شهرستان فریدونشهر به جهت برخورداری از بارش های فراوان، بهترین و بیشترین پوشش گیاهی و مرتفع ترین در منطقه، گفت: این منطقه با این همه ویژگی های مثبت باید به یکی از مناطق خوب و مرفه کشور تبدیل شود.

هاشمی رفسنجانی در دیدار شهردار، اعضای شورای شهر، چهره های ماندگار و نخبگان شهرستان فریدونشهر استان اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، واقعه عاشورا را فاجعه تاریخ بشریت توصیف کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) و یارانش، نورافشان ترین حادثه ای تاریخ است که هیچ منکری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحلیل مختصری از اهداف و فلسفه قیام عاشورا پرداخت و گفت: امام حسین (ع)، اهل بیت و یارانش آن همه مصیبت و اسیری را برای این تحمل کردند که به جهانیان بگویند چقدر چهره ظلم، کریه و زشت و چقدر چهره فداکاری و گذشت، تابناک و درخشان است.

وی با اشاره به برگزاری پرشور و سالانه به مناسبت شهادت امام سوم شیعیان و شهدای کربلا در ایران و اکثر کشورهای جهان، گفت: میلیون ها نفر هر ساله سیاهپوش عزای حسینی می شوند و نهضت عاشورا هرگز کهنه نمی شود و ما باید از این واقع تاریخی درس بگیریم.

در آغاز این دیدار ابراهیم گوگونانی شهردار فریدونشهر، محمدعلی اسفنانی دادیار دیوان عالی کشور، مجید روستایی مدیریت سابق آموزش و پرورش خمینی شهر، مختار اصلانی شهردار سابق ، حمیدرضا ملیانیان معاون پرورشی و تربیت بدنی، اصلانی از نخبگان فریدونشهر، گوگونانی عضو شورای شهر و شریعتی فرماندار سابق فریدونشهر با بیان شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شهرستان خود، خواستار حل معضل آب کشاورزی و معرفی سرمایه گذاران به منظور تقویت بخش گردشگری این شهرستان شدند.

همچنین در این مراسم، یک جلد کلام الله مجید که در دههی 60 توسط امامقلی باتوانی، نویسنده و مترجم گرجی با حمایت هاشمی رفسنجانی به زبان گرجی ترجمه شده بود، به وی اهدا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین