|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
»
قائم مقام وزیر امور خارجه:
کد خبر: ۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
قائم مقام وزیر امورخارجه با بیان این که استقلال بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است گفت: تسلیم، سازش و ذلت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران معنا ندارد.
« مرتضی سرمدی» عصر سه شنبه در تجمع بزرگ بسیجیان ناحیه مقاومت امام خمینی(ره) و بسیج وزارت امورخارجه افزود: نفی سلطه و دفاع از مظلومان از اصول سیاست خارجی ایران است که با دقت ، حساسیت و پایبندی کامل به استقلال کشور دنبال خواهد شد.

سرمدی با تاکید بر این که هیچ قدرتی نمی تواند تصمیمات خود را در اداره کشور در صحنه روابط خارجی بر ما تحمیل کند، ادامه داد: سیاست خارجی مستقل پرهزینه است و خون بهترین فرزندان ما برای حفظ استقلال کشور ریخته شد.

وی تصریح کرد: اگر در بلند مدت نگاه کنیم هزینه های استقلال به مراتب کمتر از هزینه های وابستگی است.

سرمدی با بیان این که روحیه بسیجی و نهراسیدن از معرکه های سخت به فرزندان انقلاب قدرت بخشیده است، اظهارداشت: با اعتماد به نفس و خودباوری در حوزه های سخت وارد شدیم و با کسانی که توهم قدرت قاهر داشتند برخورد کردیم.

قائم مقام وزیر امورخارجه با تاکید بر این که درایت، منطق، عقلانیت و نهراسیدن از ویژگی های یک بسیجی است، گفت: استقامت در سختی ها و شرایط دشوار چیزی است که کشورمان را در حوزه های مختلف از جمله سیاست خارجی نسبت به بقیه کشورها برجسته تر کرده است.

سرمدی گفت: مکتب و تفکر بسیجی منشا تدوام روح مقاومت در جامعه است که به دنبال آن ظرفیت ملی افزایش یافته و اقتدار در صحنه بین الملل ایجاد می شود.

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس اظهارداشت: در جنگ این روحیه اجازه نداد دشمنان انقلاب اسلامی که در حمایت از صدام متحد شده بودند به اهدافشان برسند.

سرمدی تاکید کرد که هم اینک جمهوری اسلامی ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شده است و دارای نفوذ و تاثیرگذاری در همه صحنه های بین المللی است.

وی با بیان این که سیاست خارجی باید با تفکر بسیجی حرکت خود را ادامه دهد، افزود: این مسیری است که در دولت تدبیر و امید در پیش گرفته ایم.

سرمدی در بخش دیگری از سخنان خود، بسیج را میوه طبیعی درخت مقدس انقلاب دانست و اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با ویژگی های ایثار و فداکاری، نهراسیدن از سختی ها و ایستادگی نمی توانست ثمره ای جز بسیج داشته باشد.

قائم مقام وزیر امورخارجه با پیچیده تر خواندن وضعیت آینده صحنه بین الملل، تصریح کرد: بسیج باید با تلفیق شور و شعور در این شرایط سخت نقش برجسته ای ایفا کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین