|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
»
کد خبر: ۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
دولت اسپانیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از توافق بدست آمده بر سر برنامه هسته ای ایران استقبال کرد و به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به دلیل ˈتعهدˈ و ˈشجاعتشˈ برای دستیابی به این توافق اولیه تبریک گفت.
دولت اسپانیا در این بیانیه که از سوی وزارت امور خارجه این کشور انتشار یافت، نقش خانم ˈکاترین آشتونˈ مسئول بلندپایه سیاست خارجی و امنیت مشترک اتحادیه اروپا را در حصول توافق میان ایران و قدرتهای بزرگ جهان نیز ˈبرجستهˈ توصیف کرده است.

دولت اسپانیا، توافق هسته ای بامداد امروز در ژنو را ˈیک پیشرفت مهم بسوی عادی سازی روابط جامعه بین المللی با ایران و دستیابی به توافق نهایی خوانده است که ثبات و امنیت را در منطقه تقویت خواهد کردˈ.

دولت اسپانیا در بیانیه اش گفته است که انتظار دارد در هفته های آینده مواد مختلف توافق هسته ای به اجرا گذاشته شود و در این زمینه از طرفین خواسته است عزم و اراده خود را به نمایش بگذارند.

مقامهای اسپانیایی امیدوارند با لغو تحریمها، این کشور بتواند بار دیگر به دوران رونق مناسبات اقتصادی خود با ایران و خرید نفت از آن باز گردد.

منابع موثق به خبرنگار ایرنا در مادرید اطلاع دادند که شرکتهای بزرگ نفتی اسپانیا نظیر رپسول و سپسا از چند هفته پیش برای امضای این توافق و فراهم شدن شرایط حضور خود در بازار نفت ایران لحظه شماری می کردند.

اکنون این شرکتها همانند دیگر شرکتهای بزرگ نفتی غربی امیدوارند حتی کمتر از شش ماه آینده توافق نهایی هسته ای امضا شود تا با لغو کامل تحریمها، آنها بتوانند در ایران حضور یابند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ensemble de foot
|
UNITED STATES
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
0
Thanks so considerably for this! I have not been this thrilled by a site submit for very some time! Youa??ve acquired it, whatsoever that implies in blogging. In any case, You are definitely someone that has one thing to say that people need to hear.
ensemble de foot http://maillot-de-foot-overblog.sixsigmadss.com
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین