|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
مازیار حسینی در نشست خبری که روز پنج شنبه با موضوع ریزش تونل در مترو کیانشهر برگزار شد، گفت: متاسفانه در این حادثه چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند که باید بگوییم این چهار نفر در راه سازندگی میهن جان خود را از دست دادند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران جزئیات حادثه روز گذشته ریزش در مترو کیانشهر را تشریح کرد.

 مازیار حسینی در نشست خبری که روز پنج شنبه با موضوع ریزش تونل در مترو کیانشهر برگزار شد، گفت: متاسفانه در این حادثه چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند که باید بگوییم این چهار نفر در راه سازندگی میهن جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر مجاهد فی سبیل الله در زیر زمین شهر و در زیر پای همشهریان تلاش می‌کنند تا در مدت مقرر سال ۹۵ و ۹۶، یکصد کیلومتر مترو و حدود ۷۰ ایستگاه را به بهره‌برداری برسانند، گفت: یک انقلاب در زیر شهر تهران در حال رخ دادن است و مجاهدان به صورت مظلومانه و خاموش در حال فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه کار در زیرزمین به عنوان یکی از سخت‌ترین مشاغل شناخته شده است، گفت: کار در زیر زمین بسیار سخت و مخاطره آمیز است و همیشه احتمال بروز حوادث وجود دارد.

وی با بیان اینکه هر حادثه‌ای برای ما قابل پذیرش نیست و ایمنی را خط قرمز خود قرار داده‌ایم، گفت: در برخی از اخبار شایعه شده است که مامور اچ اس ای در محل حادثه نبوده، اما باید بگویم که این فرد جزو یکی از محبوس شدگان حادثه دیروز بوده که تصاویر آن موجود است.

حسینی در ادامه این نشست خبری خود که به فوریت برگزار شد، گفت: ما معتقد نیستیم که در اجرای پروژه بی‌نقص هستیم، اما این اتهام که برخی مطرح می‌کنند که ما به دلیل سرعت در انجام کار، به ایمنی توجه نمی‌کنیم، درست نیست و باید بگویم که ما هیچ وقت سرعت را فدای ایمنی نکردیم.

وی با بیان اینکه تونل مترو کیانشهر سه سال پیش ساخته شده بود، گفت: همین نشان می‌دهد که سرعت و عجله در کار ما وجود ندارد؛ چرا که ما سه سال قبل این تونل را حفر کرده بودیم.

وی با اشاره به پروژه‌های عظیم شهرداری تهران گفت: پل صدر، تونل نیایش، دریاچه چیتگر، شهر آفتاب و سازه برج میلاد از جمله پروژه‌های برتر تهران هستند که جوایز بین‌المللی زیادی دریافت کردند و این نشان می‌دهد که در سیستم مدیریت ما کنترل کیفیت نقش بسزایی دارد.

حسینی با بیان اینکه حادثه دیروز از سه منظر فنی، مدیریت بحران و سیاسی کردن موضوع مورد بحث و تحلیل است، گفت: ارائه آمار و اعداد غلط و متناقض بعضا از افرادی که مسئولیتی در بیان موضوع ندارند، همانندسازی کردن حوادث و ارائه کد به مردم با حوادث دیگر، جاانداختن برخی واژه‌ها همچون ریزش و بزرگ‌ کردن واقعه از جمله عیوبی است که در حوادث اینچنینی دیده می‌شود؛ چرا که برخی سعی دارند مردم را بر روی برخی کلیدواژه‌ها همچون ریزش شرطی کنند.

وی با بیان اینکه سیاسی کردن موضوعات و ارائه خبرهای کذب به مانند خبر کذب ریزش مترو در ایستگاه کوهسار عمدتا از سایت‌های رسمی منتشر نمی‌شود، گفت: هرچند بعضا دیده شده که سایت‌های رسمی نیز از برخی مسئولان نقل قول‌های متناقض دارند که جا دارد اصحاب رسانه به عنوان یک نهاد خبری از خبرهای موثق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روز گذشته اعداد و اخبار متعددی در خصوص حادثه کیانشهر مطرح شد، گفت: دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد باورپذیری آن بیشتر است و بر همین اساس روز گذشته در برخی از اخبار آمده بود که پنجاه تا ۷۰ نفر در تونس محبوس شده یا خانه‌های اطراف نیز دچار ریزش شدند. اما باید بگویم که این اتفاق با این حواشی هیچ وقت رخ نداده است.

حسینی که در گذشته هفت سال به عنوان رئیس مدیریت بحران شهر تهران فعالیت می‌کرد، در ادامه نشست خبری گفت: ما صادقانه و شفاف این نشست را برگزار کردیم تا اخبار این حادثه به درستی بیان شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

ادامه دارد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین