|
|
امروز: چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
به علاوه جان کری و السیسی بر ضرورت دستیابی به توافقی سیاسی میان گروه های فعال سیاسی در لیبی و حمایت از نیروهای مسلح این کشور و دولت توافق ملی لیبی تاکید کردند.
رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به هند با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه رایزنی کردند.

به نقل از الیوم السابع، وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور مصر دیدار و در خصوص برخی مسائل منطقه و جهان با وی بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و در خصوص مسائل منطقه به ویژه وضعیت سوریه، لیبی و یمن رایزنی کرد. این در دیدار در جریان سفر طرفین به دهلی نو پایتخت هند صورت گرفت و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار حضور داشت.

طرفین در این دیدار ضمن بررسی وضعیت منطقه و تبادل نظر در خصوص آن، تلاش های بین المللی برای دستیابی به راهکارهای سیاسی با هدف بازگرداندن صلح و ثبات به سوریه را مورد ارزیابی قرار دادند.

همچنین سامح شکری وزیر خارجه مصر تصریح کرد: در این دیدار مسائل دوجانبه و راه های تقویت روابط قاهره-واشنگتن نیز مورد بحث قرار گرفت. به علاوه حمایت واشنگتن از مذاکرات کنونی مصر با صندوق بین المللی پول به دلیل پشتیبانی اقتصادی آمریکا از مصر و همچنین توجه واشنگتن به عبور قاهره از چالش های اقتصادی نیز توسط طرفین بررسی شد.

به علاوه جان کری و السیسی بر ضرورت دستیابی به توافقی سیاسی میان گروه های فعال سیاسی در لیبی و حمایت از نیروهای مسلح این کشور و دولت توافق ملی لیبی تاکید کردند.

عبدالفتاح السیسی در خصوص مسأله فلسطین نیز بر ازسرگیری روند سازش و دستیابی به راهکار نهایی مبتنی بر ایجاد دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ میلادی تاکید کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین