|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
اما در این میان عده ای که به خوبی از ضرورت حمایت رسانه ها از تیم مدیریت شهری برای بهبود اتفاقات و مسائل شهری مطلع اند؛ با بد رفتاری های خود شهردار اصفهان را سکه یک پول کرده و مشکلات مختلف را رقم می زنند.
چندی است به همت شهرداری اصفهان سه شنبه های نصف جهان رنگ و بوی متفاوتی گرفته است؛ رنگ و بویی که با حمایت مهدی جمالی نژاد، شهردار این کلانشهر، این روزها در بین مردم جان تازه ای ایجاد کرده و رونق فراوانی را به چهارباغ هدیه کرده است.

هر چند این اتفاقات، فعالیت مثبتی است که به خوبی فضای این شهر را تغییر داده و آن را به یک حرکت و اتفاق تازه و موثر تبدیل کرده است اما برخی حرکت ها و رفتارهای متولیان اجرای آن، مسبب جریانات و مسائلی بوده که شرایط نامناسبی را ایجاد می کند و به اصطلاح آبروی شهردار را در احیا دوباره چهارباغ به عنوان خیابان حیاتی اصفهان می برد.

جمالی نژاد با بهره گیری از تیم رسانه ای توانمند و از جنس رسانه و همچنین با ارتباطات موثر و مفید با خبرنگاران و عکاسان مختلف رسانه های گروهی، به خوبی در چند صباح گذشته ثابت کرده که خبرنگاران، عکاسان و اهالی رسانه را یار و همپای خود در اتفاقات مختلف می داند و همین مسئله مقدمه ساز حمایت های ویژه رسانه ها از تیم مدیریت شهری اصفهان برای ساختن آینده ای درخشان برای نصف جهان شده است.

اما در این میان عده ای که به خوبی از ضرورت حمایت رسانه ها از تیم مدیریت شهری برای بهبود اتفاقات و مسائل شهری مطلع اند؛ با بد رفتاری های خود شهردار اصفهان را سکه یک پول کرده و مشکلات مختلف را رقم می زنند.

برای نمونه، سه شنبه این هفته (دوم شهریور ۱۳۹۵) در جریان برگزاری چهارمین ویژه برنامه سه شنبه های بدون خودرو یکی از افرادی که وظیفه حفظ نظم و امنیت برنامه را برعهده داشت، با حمله به یکی از عکاسان خبری ضمن جلوگیری از فعالیت او مشکلاتی را برای این فرد ایجاد کرد؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که با بی تفاوتی مسئولان برگزار کننده کمپین ترافیک و معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان، این حرکت ناشایست برای دومین بار تکرار شده و مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

حمیدرضا نیکومرام، عکاس با سابقه خبرگزاری فارس، که مورد جسارت و بی احترامی برگزار کنندگان کمپین ترافیک قرار گرفته است، درباره این حرکت می گوید: متاسفانه در دومین هفته برگزاری چهارباغ بدون خودرو در سه شنبه این هفته، یکی از ماموران انتظامات با بد رفتاری ها و حرکت های ناشایست خود سبب ایجاد مشکلاتی برای من در جریان عکاسی از این برنامه شد.

وی ادامه داد: پس از اعتراضات متعدد نسبت به این اقدام، برگزار کنندگان طرح سه شنبه های بدون خودرو و کمپین ترافیک پا در میانی کردند و قول تذکر و برخورد با فرد خاطی را دادند.

این عکاس با سابقه اصفهانی تصریح کرد: متاسفانه این اقدام ناشایست این هفته (دوم شهریور) نیز ادامه پیدا کرد و مسئولان برگزاری  این طرح با تکرار فعالیت خود اقدام گذشته را‌ برای بار دوم صورت دادند و مشکلاتی را برای فعالیت رسانه ای من ایجاد کردند.

وی افزود: متاسفانه پس دخالت متولیان کمپین ترافیک، آن ها برای بار دوم قول برخورد با این اقدام را در پایان برنامه روز گذشته دادند؛ در میانه برنامه وقتی که من به عنوان عکاس در حال عکس گرفتن از فعالیت های مختلف کمپین بودم، مامور انتظامات با چند تن از بسیم به دست ها و چند مامور نیروی انتظامی فعالیت رسانه ای من را قطع کردند و با خدشه ایجاد کردن در آن، در راستای دستگیری من اقدام کردند. این فعالیت بار دیگر با دخالت متولیان کمپین ابتر ماند و آن ها این بار نیز به جز عذرخواهی شفاهی و قول برخورد با فرد خاطی کاری نکردند.

نیکومرام تاکید کرد: نکته قابل توجه در این امر در کنار رفتار نامناسب عده ای بیسیم به دست که جز اختلال در ایجاد فضای متفاوت چهارباغ بدون خودرو کاری نمی کنند؛ بی توجهی مدیران کمپین ترافیک با این گونه فعالیت ها است، بی توجهی که به نوعی حمایت از این اقدام فرد خاطی بوده و آن ها را در اینگونه کار ها مسمم تر می کند.

متاسفانه اینگونه اقدامات از سوی متولیان و برگزار کنندگان کمپین ترافیک در اصفهان، زمینه ساز ایجاد اختلافات و مشکلات تیم مدیریت شهری و اصحاب رسانه است؛ مسئله ای که در ایجاد آینده ای بهتر برای نصف جهان شکاف ایجاد می کند و هدف هر دو را مختل می کند!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین