کد خبر: ۱۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
این کار البته به صورت نمادین و به صورت محدود در شبکه‌های اجتماعی یا در لوگوی نمایش‌داده شده برای برخی از کشورها، صورت گرفت. هشتگ #MissingType در شبکه‌های اجتماعی به این کار اختصاص داده شد و شرکت‌های زیادی به این کار دعوت شدند که در این میان، خیلی‌ها هم پاسخ مثبت دادند، مثل گوگل و مایکروسافت.
 چرا شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت، موقتا حروف A، B و O را از لوگوی خود برداشتند؟

بدون سه حرف A، B و O اغلب واژه‌ها ناقص خواهند بود. اما در هفته‌ای که گذشت، بسیاری از شرکت‌های بزرگ، تصمیم گرفتند که در یک اقدام نمادین این حروف را از لوگوی خود حذف کنند! چرا؟ قضیه به یک کارزار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی و تشویق مردم به اهدای خون برمی‌گردد. در طی یک دهه گذشته، در غرب، میزان اهدای خون ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

از این روز سازمان ملی اهدای خون و پیوند اعضای انگلیس با همکاری با یک آژانس تبلیغاتی لندنی تصمیم گرفت که یک کارزار تبلیغاتی را شروع کند و از شرکت‌های بزرگ بخواهد در هفته ملی اهدای خون -یعنی بین روزهای ۱۶ تا ۲۱ آگوست- از شرکت‌های بزرگ بخواهد این حروف را با هدف اشاره به گروه‌های خونی A، B و O، از لوگوی خود حذف کنند.

این کار البته به صورت نمادین و به صورت محدود در شبکه‌های اجتماعی یا در لوگوی نمایش‌داده شده برای برخی از کشورها، صورت گرفت. هشتگ #MissingType در شبکه‌های اجتماعی به این کار اختصاص داده شد و شرکت‌های زیادی به این کار دعوت شدند که در این میان، خیلی‌ها هم پاسخ مثبت دادند، مثل گوگل و مایکروسافت.

سرانجام در ۲۱ کشور دنیا با همکاری ۲۵ سازمان مسئول تهیه و توزیع خون، این کارزار با موفقیت اجرا شد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین