|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
جایزه بخش تصویرگری کتاب «هانس کریستین اندرسن» 2016 نیز به «روترات سوزانه برنر» تصویرگر آلمانی اعطا شد.
یک نویسنده چینی جایزه «هانس کریستین اندرسن» را که به نوبل کوچک معروف است از آنِ خود کرد.

 خبرگزاری شینهوا نوشت:‌ «کائو ونزوآن» نویسنده چینی برای اولین‌بار موفق شد طی مراسمی که در نیوزیلند برگزار شد، جایزه ادبیات کودک «هانس کریستن اندرسن» را که به نوبل کوچک معروف است و مهم‌ترین جایزه حوزه ادبیات کودک جهان به حساب می‌آید دریافت کند.

خبر برنده شدن «کائو ونزوآن» در این جایزه ادبی در ماه آوریل اعلام شده بود و مراسم اعطای آن روز 20 اوت در اوکلند نیوزیلند برگزار شد.


«کائو ونزوآن» اولین نویسنده چینی است که به فهرست نهایی اندرسن راه یافته و موفق به کسب آن شده است. او در سخنرانی دریافت جایزه خود از دوران کودکی و فلسفه نویسنده شدنش حرف زد و گفت آرزو داشته تا مخفیگاهی برای نویسنده‌ها و حتی کودکان افتتاح کند.

جایزه بخش تصویرگری کتاب «هانس کریستین اندرسن» 2016 نیز به «روترات سوزانه برنر» تصویرگر آلمانی اعطا شد.

جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل کوچک) هر دو سال یک‌بار و با هدف ارتقای کیفی ادبیات کودکان جهان توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) برگزار می‌شود. در هر دوره مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر از بین آثار رسیده از سرتاسر جهان، برنده دریافت پلاک و لوح جایزه هانس کریستین اندرسن می‌شود. این جایزه به عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین جایزه ادبیات کودکان در جهان شناخته می‌شود.

در این دوره شهره یوسفی از متخصصان شورای کتاب کودک یکی از اعضای هیئت‌داوران بین‌المللی جایزه هانس کریستین اندرسن بود. همچنین پژمان رحیمی‌زاده تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان و منتخب شورای کتاب کودک در میان پنج نامزد برتر بخش تصویرگری در مرحله نهایی رقابت داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین