|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
قبل از آغاز برنامه، دکتر سعیدآبادی، معاون بین‌الملل پردیس کیش دانشگاه تهران، درباره امکان و مزایای تحصیل در این پردیس برای دانشجویان سخن گفت.
در مراسم پایان دوره زبان‌آموزان فارسی در موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی (وابسته به دانشگاه تهران)، یاد عبارس کیارستمی گرامی داشته شد.

 بر اساس گزارش رسیده، در این مراسم که به دلیل شهرت جهانی زنده‌یاد کیارستمی با استقبال زیاد دانشجویان همراه بود، دو فیلم کوتاه از این هنرمند فقید نمایش داده شد. علاوه بر آن، روبرت صافاریان، منتقد و مدرس سینما، به طور مفصل به تحلیل دوره‌های فیلم‌سازی کیارستمی و مهم‌ترین فیلم‌هایش پرداخت.

قبل از آغاز برنامه، دکتر سعیدآبادی، معاون  بین‌الملل پردیس کیش دانشگاه تهران، درباره امکان و مزایای تحصیل در این پردیس برای دانشجویان سخن گفت. همچنین در پایان مراسم، دانش‌آموختگان دوره پایانی  لوح تقدیر خود را از رییس موسسه دهخدا، دکتر علی درزی، و مسوولان آموزش و مدرسان  مرکز دریافت کردند.

بر اساس خبر رسیده از موسسه لغت‌نامه دهخدا، مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی در موسسه دهخدا در دهه 1360 به کوشش زنده‌یاد دکتر سیدجعفر شهیدی تاسیس شد. این مرکز با حدود سه دهه فعالیت مستمر در حال حاضر قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان خارجی از پنج قاره جهان است. مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی هرسال پذیرای حدود 2000 فارسی‌آموز است که صرفا با هزینه خود به کشورمان می‌آیند و هیچ‌گونه بار مالی بر دولت تحمیل نمی‌کنند. همه دانشجویان در آغاز ورود به این مرکز تعیین سطح می‌شوند و در یکی از درجات سطوح مقدماتی، میانی و پیشرفته به تحصیل مشغول می‌شوند. علاوه براین سطوح کلاس‌های دوره عالی شامل ادبیات فارسی و ایرانشناسی هم برای زبان‌آموزان علاقه‌مند وجود دارد. در پایان هر دوره برای زبان‌آموزان، مراسمی برای آشنایی بیش‌تر دانشجویان با فرهنگ، هنر، زبان و ادبیات ایران‌زمین برگزار می‌شود. امسال نیز علاوه بر یادبود عباس کیارستمی، زبان‌آموزان از نمایشگاه جانبی صنایع دستی کشورمان در سالن ورودی موسسه دهخدا دیدن کردند.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین