|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
»
کد خبر: ۱۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در ژنو تا ساعاتی دیگر با ناهار کاری اشتون و ظریف در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.
محمد جواد ظریف به همراه هیأت ایرانی دیشب پس از سفر کوتاهی به ایتالیا و دیدار با وزیر امور خارجه این کشور به ژنو سفر کرد.

کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رئیس تیم مذاکره کننده 3+3 نیز عصر دیروز وارد ژنو شد.

سایر اعضای 3+3 نیز قرار است تا ظهر امروز در ژنو گرد هم جمع شوند.

اشتون و ظریف ساعت 2:30 (به وقت ژنو) ظهر امروز در رزیدانس سفیر جمهوری اسلامی ایران مهمان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو خواهند بود و ناهار کاری صرف می کنند.

مذاکرات ایران و 3+3 ساعتی پس از این دیدار در مقر اروپایی سازمان ملل متحد آغاز می شود.

هیأت ایرانی قرار است صبح امروز جلسات داخلی داشته باشند و به نظر می رسد که 3+3 نیز پیش از نشست رسمی جلسات داخلی خواهند داشت.

ایران و 3+3 قرار است در این دور بر روی یک بیانیه مشترک که متن آن از سوی 3+3 در جلسه گذشته به ایران ارائه شده است توافق کنند. این توافق قرار بود در نشست قبلی صورت بگیرد که کارشکنی فرانسه و عدم هماهنگی 3+3 مانع شد.

3+3 متن مورد نظر را به عنوان متن نهایی مورد توافق خود به ایران ارائه کرده اند و ایران نیز اصلاحاتی را در مورد این متن که دارای نقاط اختلافی است در نظر گرفته است. در صورتی که 3+3 در مذاکرات امروز بر سر تعهدات قبلی خود بمانند ممکن است دو طرف بتوانند بر روی متن مورد نطر توافق کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در جمع خبرنگاران در این باره گفت: دستور  کار نشست رسیدن به توافق است که تلاش خواهیم کرد، البته بستگی دارد به اینکه طرف مقابل تا چه حد داشته باشد حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد و از موضع برابر با ما برخورد کند.
منبع: مهر
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین