کد خبر: ۱۱۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی بینم.
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این وضعیت محلی از اعراب ندارد، گفت: استیضاح را عاقلانه نمی بینم.

مسعود پزشکیان روز شنبه در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش منطقه یک کشور در تبریز اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند.

وی با بیان اینکه نماینده حق سوال و استیضاح از وزیر را دارد، خاطرنشان کرد: من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رای دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت در مدت زمان باقی مانده تا مهرماه، گفت: الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند بکند و غیر از اینکه آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی ندارد.

پزشکیان با تاکید بر حل مشکلات معلمان اظهار کرد: مکانیسم پرداخت اگر بر اساس عدالت صورت نگیرد مشکل را حل نخواهد کرد و باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم.
وی با بیان اینکه مکانیسم پرداخت در قانون بودجه باید بر اساس عملکرد کارکنان باشد، افزود: منابع باید بر اساس عدالت توزیع شود و پول و اعتبارات باید به جاهای محروم برود.

پزشکیان خطاب به مدیران کل آموزش با بیان اینکه پیشنهادی بدهید که سهم عدالت در آموزش و پرورش رعایت شود، اظهار کرد: می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند.

مدیران کل آموزش و پرورش استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین و زنجان امروز به منظور تدوین پیشنهادات آموزش و پرورش در لایحه برنامه ششم توسعه با حضور نایب رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اجتماعی و نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس در تبریز گردهم آمدند.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته با 57 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ منافع دانش آموزان و مبارزه با تهاجمات فرهنگی عنوان شده است.

توجه نکردن به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در بحث فرهنگ سازی در مدارس جامعه، عدم رضایت معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، اجرایی نشدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و عدم تکریم ارباب رجوع در برخی مدارس هم از محورهای این طرح استیضاح است.

عدم اجرایی شدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق، عدم اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، عدم پویایی و شور و نشاط در بدنه وزارتخانه و همکاران فرهنگی از دیگر محورهای این طرح استیضاح برشمرده شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین