|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
پلیس مرزی بلغارستان در 24 ساعت گذشته 45 مهاجر را در مرز باصربستان دستگیر و همچنین از ورود 157 نفر که از مرزهای ترکیه قصد ورود غیرقانونی به بلغارستان را داشتند، جلوگیری کرد.
پلیس مرزی بلغارستان در 24 ساعت گذشته 45 مهاجر را در مرز باصربستان دستگیر و همچنین از ورود 157 نفر که از مرزهای ترکیه قصد ورود غیرقانونی به بلغارستان را داشتند، جلوگیری کرد.

خبر گزاری بلغارستان BTA گزارش داد که 30 نفر از 45 مهاجرین غیر قانونی که قصد ورود به داخل مرزهای صربستان را داشتند از افغانستان و بقیه آنها از پاکستان و دیگر کشورها بودند.

به گزارش این خبرگزاری، مهاجرین غیر قانونی در بازداشتگاه پلیس در ایستگاه مرزی در منطقه بروکوو بلغارستان در نزدیکی مرز با صربستان نگه داشتند تا اینکه به کشوری که از آنجا آمده اند، بازگردانده شوند.

دولت صربستان نیز اخیرا در نشستی تصمیم برای تشکیل نیروی مشترک ارتش و پلیس جهت جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی به داخل مرزهای کشور را تصویب کرد.

وظایف نیروی مشترک ارتش و پلیس صربستان بنا به اطلاعیه دولت جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین از ناحیه مرزهای کشور با بلغارستان و مقدونیه و همچنین دستگیری قاچاقچیان انسان است که کار غیر قانونی انتقال افراد را در قلمرو صربستان انجام می دهند.

'آلکساندر وولین' وزیر کار و امور اجتماعی و مسئول رسیدگی به امور مهاجرین و پناهجویان در دولت صربستان نیز پیشتر درجمع خبرنگاران گفته بود که جلوی ورود غیرقانونی به داخل مرزهای کشور گرفته می شود و هر مهاجری که خواهان ارایه درخواست پناهجویی نباشد به کشوری که از آنجا آمده برگردانده می شود.

وی همچنین اشاره کرد که صربستان خواهان راه حل یکسان و مشترک برای بحران مهاجرین است و در صورتیکه راه حل واحدی برای این مساله وجود نداشته باشد بلگراد درچارچوب منافع خود عمل می کند ولی به رفتار خوب با مهاجرین مانند گذشته ادامه می دهد.

'آلکساندر ووچیچ' نخست وزیر صربستان همچنین در ( 16ژوئن/26) تیر در جمع خبرنگاران از تشکیل نیروهای مشترک ارتش و پلیس برای گشت زنی در مرزهای این کشور با بلغارستان و مقدونیه به منظور جلوگیری از ورود مهاجرین غیرقانونی خبر داده بود.

وی همچنین دراین نشست خبری گفته بود که صربستان نمی تواند پارکینگ کسانی باشد که از افغانستان و پاکستان می آیند و هیچ کشور دیگری در اروپا خواهان پذیرش آنها نیست.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین