|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد: 500 خانوار عراقی از مناطق تحت کنترل داعش در 'قیاره' و 'شرقاط ' واقع در استان صلاح الدین فرار کردند.
وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد: 500 خانوار عراقی از مناطق تحت کنترل داعش در 'قیاره' و 'شرقاط ' واقع در استان صلاح الدین فرار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، 'مهند صالح عبد الرحیم' مدیر بخش استان های شمالی وزارت مهاجرت عراق روز یکشنبه افزود: این خانواده ها در اردوگاه «دیبکه» در منطقه مخمور واقع در جنوب شرق موصل اسکان داده شده اند.

عبد الرحیم گفت: با خروج خانواده های جدید از شرقاط و قیاره، شمار پناهجویانی که از آغاز عملیات نیروهای عراقی در استان صلاح الدین از این استان خارج شده اند به سه هزار و 687 خانواده رسیده است.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق و در استان صلاح الدین آغاز کرده که تاکنون توانسته است ده ها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند.

از سوی دیگر منابع آگاه در موصل اعلام کردند که داعش 40 زن را در روستایی واقع در جنوب شرق موصل دستگیر کرده است.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش در روستای «نایفه» واقع در جنوب شرق موصل 40 زن را که بیشتر آن ها از همسران نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای حشد العشائری به شمار می آیند، دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

مناطق جنوبی و شرقی موصل شاهد درگیری شدید نیروهای عراقی و عناصر داعش است و نیروهای عراقی عملیات گسترده ای را برای بازپسگیری این مناطق آغاز کرده است.

نیروهای عراقی طی ماه های گذشته موفق شده اند، مناطقی را در شمال و غرب عراق از جمله، رمادی، هیت، فلوجه و همچنین مناطقی در شمال استان صلاح الدین را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین