»
در جهت برگرداندن نبردهای قومی در لبنان شکل‌گرفت
کد خبر: ۱۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
در پی توهین شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان به سیدحسن نصرالله برای برگرداندن نبردهای قومی در لبنان حامیان حزب‌الله لبنان در شهرهای مختلف این کشور دست به اعتراض زدند.

به گزارش منابع خبری لبنانی در پی توهین شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان به سیدحسن نصرالله حامیان حزب‌الله لبنان در شهرهای مختلف این کشور دست به اعتراض زدند.

بنابر این گزارش، برنامه سرگرمی «بس مات وطن» که از این شبکه پخش می‌شود در مصاحبه‌ای اقدام به تمسخر سیدحسن نصرالله کرده است و این در حالی است که هفت سال پیش و در سال 2006 و پس از پیروزی حزب‌الله لبنان با رهبری سیدحسن نصرالله همین برنامه چنین برنامه‌ای را اجرا و اقدام به توهین به رهبر مقاومت کرده بود.

بنابر این گزارش، علاوه بر تظاهرات‌های کوچک در ضاحیه بیروت، بعلبک و برخی شهرهای دیگر لبنان، فعالان شبکه‌های اجتماعی لبنان نیز اقدام به ایجاد کمپین‌هایی در مخالفت با این امر کرده‌اند.

بنابر این گزارش، این کمپین‌ها شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان متعلق به سمیر جعجع از رهبران مسیحی و تندروی این کشور را طائفه‌گرا خواندند.

این کمپین‌ها در مطالب خود به تظاهرات‌های مشابه اهل‌سنت در طرابلس لبنان علیه اقدام این شبکه به توهین به برخی بزرگان دینی اهل‌سنت و انبیای عظام اشاره کرده و عنوان کرده‌اند این شبکه به دنبال برگرداندن نبردهای قومی طائفه‌ای به لبنان است.

این اقدام شبکه لبنانی در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش «داوود حسین» کمدین کویتی پس از آنکه تهیه‌کنندگان برنامه کمدی «وای فای» از او خواستند شخصیت سیدحسن نصرالله را تقلید و تمسخر کند، از کار با این برنامه شبکه «mbc» کناره‌گیری کرد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین