|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
چنارانی تاکید کرد: حضورم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دلیل نمی شود که از این به بعد به حوزه های مهمی مثل صنعت، عمران و کشاورزی توجه نداشته باشم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: قرار نیست فقط کسانی که "علوم سیاسی" و "روابط بین الملل" خوانده‌اند وارد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوند.

 هاجر چنارانی با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص انتخاب وی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: نمی‌توانیم حضور نمایندگان در کمیسیون های مختلف را صرفا به تحصیلات آنها محدود کنیم چراکه ممکن است نماینده دیگری با تحصیلات متفاوت، در آن حوزه به خصوص، دارای نگرشی متفاوت و ممتاز باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به تخصص خود در زمینه آسیب شناسی حوزه خاورمیانه و همچنین تحصیلاتش در مقطع دکترای جامعه شناسی گفت: قرار نیست من رزومه خودم را به تک تک افراد بگویم ولی آن کسی که در مورد حضور من در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم گرفتند، تمام نکات لازم را می دانستند. همچنین در زمان دفاع یک دقیقه ای که به من دادند، من تمام نکات لازم را گفتم و نمایندگان به حضور من در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رای دادند.

چنارانی با اشاره به سابقه 20 ساله خود در فرماندهی بسیج، افزود: ما 15 میلیون بسیجی خواهر در سراسر کشور داریم و همانگونه که می دانیم بسیج به لحاظ امنیتی دارای اهمیت فراوان است.

وی با بیان اینکه اکنون نیز یکی از فرماندهان ویژه صالحین سپاه است، عنوان کرد: هیچ یک از زنان مجلس دهم سابقه و فعالیتهای امنیتی مثل من را نداشته اند.

وی با بیان اینکه مطمئنا حاشیه های حضور من در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا چند روز دیگر فروکش می کند، یادآور شد: از روز اول انتخاب شدن به عنوان نماینده مردم نیشابور در مجلس دهم، تمام تلاش و علاقه ام حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود؛ البته خودم را هم آماده کرده بودم که اگر شرایط برای حضور در این کمیسیون مهیا نشد به کمیسیون دیگری بروم و در آنجا فعالیت کنم.

چنارانی تاکید کرد: حضورم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دلیل نمی شود که از این به بعد به حوزه های مهمی مثل صنعت، عمران و کشاورزی توجه نداشته باشم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "من یک زن فمنیست نیستم" و تا جایی به زنان اعتبار می دهم که بنیان خانواده حفظ شود، گفت: من به تحکیم بنیان خانواده اعتقاد دارم نه اینکه تنها زنان اعتبار پیدا کنند.

منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین