|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۰
به مناسبت تولد 90 سالگی ملکه الیزابت دوم در کاخ باکینگهام جشنی برپا شد. ملکه رکوردار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته را دارد.
به مناسبت تولد 90 سالگی ملکه الیزابت دوم در کاخ باکینگهام جشنی برپا شد. ملکه رکوردار بیشترین طول عمر و دوره سلطنت در میان فرمانروایان انگلستان طی هزار سال گذشته را دارد.

دیروز لندن و برخی دیگر از شهرهای بریتانیا شاهد برگزاری مراسم رسمی تولد 90 سالگی ملکه الیزابت دوم بود.

با وجودی که تولد واقعی ملکه "الیزابت دوم" روز 21 آوریل است اما ملکه بر طبق سنت و رسوم خانواده سلطنتی همه ساله دوبار زادروز خود را جشن می گیرد؛ یک بار در روز تولد واقعی و بار دیگر مراسم تولد رسمی.

دیروز نیز در مراسم تولد رسمی 90 سالگی ملکه بریتانیا همه اعضای خانواده سلطنتی در کاخ باکینگهام در لندن جمع شدند و هزاران نفر از دوستداران ملکه نیز با تجمع در خیابان ها تولد ملکه را گرامی داشتند.

در این مراسم که با رژه سواره نظام مخصوص و گارد تشریفات کاخ باکینگهام همراه بود اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا برای دیدن نمایش هوایی به مناسبت 90 سالگی ملکه بریتانیا به بالکن کاخ باکینگهام آمدند و از آنجا نمایش هوایی را تماشا کردند.

علاوه بر آن ناوگانی از کشتی های تاریخی نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا نیز از رودخانه تایمز لندن عبور کردند. همچنین به مناسبت تولد رسمی ملکه بریتانیا در شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن مراسم شلیک توپ برگزار شد.

ملکه الیزابت دوم با 64 سال سلطنت و 90 سال سن رکورددار بیشترین میزان سن و طول دوره پادشاهی در میان پادشاهان تاریخ بریتانیا محسوب می شود.

اعضای خانواده سلطنتی برای دیدن نمایش هوایی به بالکن کاخ باکینگهام آمده اند. پرنس جورج 3 ساله و پرنسس شارلوت 13 ماهه نتیجه های ملکه انگلیس هم در این مراسم به همراه والدینشان حضور دارند.

































منبع : فرادید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین