کد خبر: ۱۰۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰
به دنبال اعتراض افرادی که چنین مشکلی برای آنها ایجاد شده بود، اپراتور اینگونه اعلام کرد که این افراد می‌توانند از طریق تماس با 9990 مشکل خود را پیگیری کنند، چرا که اپراتور در این زمینه راهکاری در نظر گرفته تا مشکلات مشترکان برطرف شود.
 به‌دنبال مشکلاتی که به واسطه حذف یک بسته اینترنتی پرطرفدار برای مشترکان ایجاد شد، روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار بار دیگر تاکید کرد: این شرکت جهت جلب رضایت مشترکان ناراضی یک گیگابایت اینترنت رایگان در اختیار آنها می‌گذارد.

 ماه گذشته اپراتور اول ارتباطی یا همان شرکت همراه اول یکی از بسته‌های اینترنتی پرطرفدار خود را حذف کرده و طبق اعلام روابط عمومی این شرکت، پیش از حذف بسته 2.5 گیگابایتی آلفا این موضوع از طریق ارسال پیامک، طلاع‌رسانی‌ شده بود.

بدین ترتیب پیامکی با این متن به مشترکان بسته مذکور ارسال شده و به آنها اعلام شد: «مشترک گرامی، شما تاکنون جهت اتصال به اینترت همراه از بسته ماهانه آلفا با سرعت محدود استفاده کرده‌اید. مفتخریم به اطلاع برسانیم از تاریخ 95/02/13 محدودیت سرعت برداشته خواهد شد. بسته‌های جایگزین با سرعت بدون مرز به زودی به اطلاع شما خواهد رسید.»

درباره علت حذف این بسته نیز اینگونه عنوان شده بود که پیش از این از سوی این اپراتور بسته‌های اینترنت آلفا ارائه می‌شد تا اگر مشترکی در نقطه‌ای زندگی می‌کند که در آن منطقه پوشش 3G وجود ندارد، نسبت به او اجحاف نشود، اما اکنون با توجه به این‌که پوشش 3G همراه اول در بیشتر نقاط کشور وجود داشته و در اکثر شهرهای بزرگ این پوشش تقریبا کامل است اپراتور تصمیم گرفته بسته‌ آلفای 2.5 گیگ خود را حذف و آن را به «آلفا +» که دارای سرعت بیشتری است تبدیل کند.

البته همچنان سایر بسته‌های پرطرفدار آلفا باقی مانده و ارائه می‌شوند، اما درباره بسته 2.5 گیگابایتی آلفا این بسته از لیست بسته‌های اینترنت اپراتور حذف شده و به گفته اپراتور، موضوع در دو نوبت از طریق پیامک به کاربران بسته‌های اینترنتی اپراتور اول اعلام شده است، با این وجود همچنان برخی کاربران به دلایل مختلف این پیام را دریافت نکرده و بدون اطلاع آنها بسته 2.5 گیگابایتی آلفای آنها با بسته 1+1 گیگابایت آلفاپلاس جایگزین شده است.

اگرچه این دو بسته از نظر قیمت یکسان هستند اما حجم بسته آلفاپلاس به مراتب کمتر از بسته آلفا بوده و همین موضوع موجبات اعتراض برخی مشترکان این بسته را فراهم آورده است چراکه همزمان با استفاده حجم قابل توجهی از بسته آلفا مشترک پیامی بدین مضمون دریافت می کرد: «شما 85 درصد حجم بسته اینترنت آلفا 30 روزه 2.5 گیگابایت را مصرف نموده‌اید ...پس از پایان این بسته، بسته اینترنت آلفا 30 روزه 2.5 گیگابایت برای شما به صورت خودکار تمدید خواهد شد.»

اما در عمل پس از فعال‌سازی بسته مذکور اپراتور با ارسال پیام دیگری به مشترک اعلام می‌کرد: « بسته اینترنت آلفا 30 روزه 2.5 گیگابایت شما به پایان رسیده و با توجه به ارتقای شبکه همراه اول، به صوت خودکار با بسته پرسرعت ماهانه 1گیگا بایت+1گیگابایت شبانه با قیمت یکسان جایگزین شد. برای اطلاع از وضعیت بسته *100*0#را شماره‌گیری کنید.»

بدین ترتیب در نهایت در روز 13 اردیبهشت ماه و همزمان با حذف این بسته برخی مشترکان به دلایل مختلف با چنین اتفاقی مواجه شده و به جای آنکه بسته 2.5 گیگابایتی آلفا برای آنها فعال شود، بسته‌ آلفاپلاس شامل یک گیگابایت اینترنت روزانه و یک گیگابایت اینترنت شبانه برای آنها فعال شد.

به دنبال اعتراض افرادی که چنین مشکلی برای آنها ایجاد شده بود، اپراتور اینگونه اعلام کرد که این افراد می‌توانند از طریق تماس با 9990 مشکل خود را پیگیری کنند، چرا که اپراتور در این زمینه راهکاری در نظر گرفته تا مشکلات مشترکان برطرف شود.

حال چند روز از این می‌گذرد و پیگیری‌های برخی مشترکان گویای آن است که برخی کارشناسان مرکز 9990 در این باره اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، حتی پیگیری‌های برخی مشترکان از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و سامانه 195 هم نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

با این وجود روابط عمومی همراه اول تاکید دارد بر اساس آخرین تصمیمات اخذ شده در این زمینه، قرار بر آن است که هفته آینده اپراتور اول برای تمامی مشترکانی که در تاریخ مذکور بسته آنها تمدید شده یک گیگابایت اینترنت رایگان ارائه کند. ش
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین