|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به دشمنان اجازه هیچ فتنه ای را در مرزها نمی دهند و با هوشیاری آماده دفاع از کیان اسلامی هستند.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران به دشمنان اجازه هیچ فتنه ای را در مرزها نمی دهند و با هوشیاری آماده دفاع از کیان اسلامی هستند.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقه های ورزشی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران وعراق که در قصرشیرین برگزار شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران مرز نمی شناسد و آرمانش جهانی بوده و برگزاری این دوره از رقابت ها نیز در راستای همین آرمان بلند است.

وی با بیان اینکه پیام برگزاری این مسابقه به دوستان مودت، دوستی، محبت و همدردی است، بیان کرد: همچنین پیام این دوره از رقابت ها به دشمنان به ویژه استکبار جهانی این است که نظامیان ما در قالب مرزبانان تمامی فتنه های دشمنان را در نطفه با شکست مواجه می کنند.

وی اظهار داشت: کار مرزبانی آنقدر با ارزش است که چیزی از فضیلت شب های قدر کم ندارد و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری کامل آماده دفاع از مرزهای کشورمان هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: نخستین دوره مسابقه ورزشی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران وعراق برای مدیریت بهتر مرزها در شهر قصرشیرین که بوی شهدا و مقاومت می دهد باشکوه برگزار شد.

سرتیپ پاسدار رضایی اضافه کرد: در مقابل همه زورگویان، امروز مسلمانان ما در عراق بیشترین ظلم ها را از دوران رژیم بعثی صدام تحمل کرده اند و اکنون نیز درگیر جنگ با نیروهای تروریستی داعش هستند.

وی گفت: امروز با مسوولان عراقی برای تامین امنیت در بیش از یک هزار و 600 کیلومتر مرزهای مشترک هم افزایی بسیار خوب و سازنده ای داریم و برگزاری این مسابقه ها نیز موید این مطلب است.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه ها به ویژه مرزبانی استان کرمانشاه و قصرشیرین خاطرنشان کرد: امید است در راستای ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کنیم و فتنه ای که در عراق توسط برخی کشورهای منطقه تحمیل و شعله ور شده را محکوم می کنیم و به دنبال آسایش و آرامش برای مردم کشورهای مسلمان منطقه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: پیام دیگر این رقابت ها این است که منطقه برای ایجاد هرگونه سرمایه گذاری آماده است و از تمام سرمایه گذاران برای ایجاد سرمایه گذاری در منطقه دعوت می کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین در حاشیه آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر امنیت پایدار در نوار مرزی کشورمان، گفت: مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تامین امنیت، آماده سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

سرتیپ پاسدار رضایی افزود: با توجه به وجود ناامنی در عراق، مرزهای ایران در امنیت کامل است و زمینه برای ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف فراهم است.

فرمانده مرزبانی ناجا ابراز امیدواری کرد به برکت این آرامش و امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاران نسبت به ایجاد تاسیسات زیربنایی در بخش های دامداری ، کشاورزی و صنایع تبدیلی در مناطق مرزی اقدام کنند.

سرتیپ پاسدار رضایی گفت: مرزبانان وظایفی دارند که احترام گذاشتن و هم افزایی خوب یکی از آنهاست که این مهم اکنون با عراق محقق شده است.

وی اضافه کرد که جلسه های زیادی با طرف عراقی برگزار شده است و توافق های مشترکی برای پوشش امنیتی و همچنین مراقبت های جدی برای جلوگیری از اخلال در مرزها بین دو طرف صورت گرفته است.

وی گفت: نتیجه هم افزایی مثبت با طرف عراقی برگزاری نخستین دوره مسابقه ورزشی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق در قصرشیرین بوده است و دوره بعدی این رقابت ها را در کشور عراق شاهد خواهیم بود.

سردار رضایی پیشنهاد داد که مسابقه های مختلف فرهنگی از جمله مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم نیز بین مرزبانان دو کشور برگزار شود.

وی هدف از برگزاری نخستین دوره مسابقه ورزشی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق را ایجاد هم افزایی و دوستی و ارزیابی ورزشکاران، مربیان و مدیران 2 طرف بیان کرد.

نخستین دوره مسابقه های ورزشی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق که از روز گذشته در رشته های کشتی آزاد و فرنگی، فوتسال و بسکتبال در قصرشیرین آغاز شده بود عصر چهارشنبه با قهرمانی تیم مرزبانی کشورمان خاتمه یافت.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با عراق بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین