|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ اولین سالگرد درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی در بهشت زهرا

مراسم اولین سالگرد در گذشت «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» خبرنگاران فقید خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا صبح پنجشنبه (۲ تیر) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا و بر سر مزارشان برگزار شد. مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دوم تیر سال گذشته در سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی جان باختند.

تصاویر/ زلزله مرگبار در افغانستان

وقوع یک زمین لرزه به قدرت ۶.۱ در مقیاس ریشتر در شرق افغانستان دست‌کم ۱۵۵ کشته برجای گذاشت. سازمان زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرد که زلزله‌ای به بزرگی بیش از شش ریشتر بامداد روز چهارشنبه اول تیرماه بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را لرزاند و مقامات افغان از احتمال تلفات احتمالی خبر دادند. این زمین لرزه در حدود ۴۴ کیلومتری شهر خوست در جنوب شرقی افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است. خبرگزاری الجزیره نیز به نقل از مقامات طالبان گزارش داده است که در این حادثه بیش از ۲۵۵ نفر کشته و ۱۵۰ تاکنون مصدوم شده و به مناطق مسکونی خسارت زیادی وارد شده است.طلوع نیوز افغانستان به نقل از «مولوی شرف الدین مسلم»، یک مقام مسئول در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گزارش داد که تعداد جان‌باختگان زلزله بامداد امروز تاکنون دستکم به ۹۲۰ نفر رسیده است.

تصاویر/ خاکسپاری پیکر مرحوم محمدعلی کریمخانی

مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم «محمدعلی کریم‌خانی» عصر سه شنبه (۳۱ خرداد ۱۴۰۱) در شهر نرجه تاکستان استان قزوین برگزار شد. محمدعلی کریم‌خانی متولد سال ۱۳۲۹ در نرجه استان قزوین، مداح و خواننده مذهبی ایرانی بود. او با خواندن قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده-خط امانی زِ گناهم بده» برای امام رضا (ع) با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد شناخته شد.

تصاویر/ سیل در روستای تکله قوز شهرستان رازوجرگلان

بارش باران و جاری شدن سیل در روستای تکله‌ قوز در بخش غلامان شهرستان رازوجرگلان باعث تخریب و آسیب دیدگی تعدادی از منازل مردم شد.دیروز بعد از حضور نماینده بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در روستای سیل زده تکله قوز شهرستان راز و جرگلان مقرر شد قرارگاه امداد بنیاد احسان در این روستا تشکیل شود. توزیع ۴۰۰۰ عدد آب معدنی، ۴۸۰ عدد کنسرو ماهی و ۳۰ بسته معیشتی امدادی برای رفع بحران اولیه توسط بنیاد احسان امروز انجام خواهدشد. همچنین تعداد ۱۰ عدد کانکس برای اسکان خانواده‌های سیل زده‌ای که منزل آنها به طور کامل تخریب شده است در این روستا مستقر خواهد شد. با توجه به خسارت بالایی که در زمینه لوازم خانگی و زیرساختی به این روستا وارد شده است اقدامات لازم توسط این بنیاد جهت جبران در این دو حوزه انجام خواهد شد.

تصاویر/ متروپل آبادان؛ هفدهمین روز پس از حادثه

در هفدهمین روز از حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، پیکرهای عبدالرحمان و عبدالامیر بهبهانی ۲ برادر جانباخته این حادثه تشییع و خاکسپاری شد. ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون ۴۳ نفر جانباخته‌اند و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند.

تصاویر/ خروج قطار از ریل در طبس

در ساعت ۵:۳۰ بامداد چهارشنبه ۱۸ خردادماه قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد. حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند. به دنبال وقوع این حادثه، تعداد چهار واگن از ریل خارج شده است. تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۵ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است؛ سه نفر نیز مفقود هستند. تعداد فوتی‌ها تا این لحظه ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمتهای دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

تصاویر/ همه چهره های سیاسی و فرهنگی در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام دعایی

پیکر حجت الاسلام «سیدمحمود دعایی» مدیر مسئول روزنامه اطلاعات صبح سه شنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) با حضور جمعی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و اقشار مختلف مردم در موسسه اطلاعات تشییع شد و برای خاکسپاری به حرم مطهر امام خمینی (ره) منتقل شد.

تصاویر منتشر نشده از مرحوم سید محمود دعایی

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی،یکی از همراهان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بودکه سابقه سفیری ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی، سرپرستی موسسه اطلاعات و نمایندگی شش دوره مجلس شورای اسلامی را هم در کارنامه خود داشت. تصاویر زیر برای اولین بار از مجموعه آرشیو خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می شود.

سیدمحمود دعایی به روایت تصویر

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیر مؤسسه اطلاعات ایران، ظهر یکشنبه (۱۵ خرداد) در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. دعایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در داخل و خارج ایران فعالیت سیاسی داشت و به اروپا و تعدادی از کشورهای خاورمیانه سفر کرده بود. او یکی از همراهان امام خمینی(ره) در دوران اقامت در شهر نجف و طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ سفیر ایران در عراق بود. دعایی همچنین از اعضای مجمع روحانیون مبارز بود و در شش دوره مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگی مردم را بر عهده داشت.

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر مهدی صباغی

مراسم تشییع و وداع با پیکر مرحوم مهدی صباغی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون، دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از هنرمندان مشهدی در مسجد رضوان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد.
1 صفحه