|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ بازگشایی مجدد موزه ملی افغانستان

موزه ملی افغانستان بار دیگر بازگشایی شد و طالبان که زمانی اعضای آن با حمله به این مرکز، قطعات غیرقابل جایگزینی از میراث ملی کشور را نابود کردند، اکنون از ساختمان موزه واقع در کابل پایتخت محافظت می‌کنند.

تصاویر/ ارائه خدمات پزشکی به عشایر حاشیه اهواز

تیم سیار پزشکی و دندانپزشکی مرکز بهداشت غرب اهواز با حضور در مناطق عشایری حاشیه اهواز خدمات پزشکی ارائه می‌دهند. حدود ۳۰ خانوار عشایری منطقه کُتُک اندیکا چند سالی است در فصل پاییز و زمستان که هوا در این شهرستان سرد است به سمت شنزارهای جاده اهواز - اندیمشک آمده و بعد از کوچی چند ماهه دوباره به خانه‌های خود بر می‌گشتند، اما امسال به دلیل وقوع زلزله و تخریب منازلشان، در حاشیه اهواز زندگی می‌کنند.

تصاویر/ ویروس کرونا سال ۲۰۲۱

تصاویر برگزیده و تحسین‌شده از ویروس کرونا در سال ۲۰۲۱ از نگاه خبرگزاری‌های بین المللی را در این گزارش مشاهده می‌کنید.

تصاویر/ دانش آموزان مصدوم حادثه تصادف در کرمانشاه

براثر تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه در روز چهارشنبه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه در مسیر روستای «دولت‌آباد» به ماهیدشت در حوالی سه راهی «نجفعلی خان» شهرستان کرمانشاه اتفاق افتاد.این مجموعه عکس انتقال این مصدومان و مداوای اولیه آنان توسط کادر درمان بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه است.

تصاویر/ کارخانه ساخت پیانو در چین

کارخانه پیانو Parsons Music Corporation در چین یکی از بزرگترین پایگاه‌های تولیدی پیانو در جهان است. بیش از ۲۰۰۰ سازنده پیانو در اینجا پیانوها را با دقت پردازش و تنظیم می‌کنند.

تصاویر/ بازارهای کریسمس در سراسر جهان

هرساله، کشورهای سراسر دنیا به استقبال سال نوی میلادی رفته و شهرهای خود را غرق در نور، تزئینات فراوان و درخت‌های کریسمس رؤیایی می‌کنند. این بازارها گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و محل مناسبی برای آشنایی با فرهنگ هر کشور هستند.

تصاویر/ مشکلات تحصیلی به توان محرومیت

روستای« اروج کندی» با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ خانوار یکی از روستاهای شهرستان پارس‌آباد بوده که دانش‌آموزان این روستا از امکانات کافی تحصیلی محروم هستند.روستای «اروج کندیِ» شهرستان پارس‌آبادِ استان اردبیل یکی از روستاهای پرجمعیت این منطقه بوده که به لحاظ ظرفیت‌های طبیعی جز روستاهای سرآمد منطقه است، اما در بحث امکانات متأسفانه در زمره روستاهایی قرار دارد که به عنوان روستای محروم شناخته می‌شود.محرومیت زیرساخت‌های رفاهی و اجتماعی در این منطقه تنها به نبود راه مناسب دسترسی، کمبود امکانات درمانی، اقتصادی و … ختم نمی‌شود چرا که ۱۵۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی اروج کندی این روزها با حداقل‌ترین امکانات بر سر کلاس درس حاضر می‌شوند.کما اینکه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه این روستا نیز مجبور هستند برای تحصیل به مدارس روستاهای همجوار مراجعه کنند.روستای اروج کندی با ۲۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر بیش از ۲ هزار نفر در سایه توجه مسئولان و تأمین زیرساخت‌های لازم و مکفی می‌تواند به یکی از روستاهای گردشگری استان در آینده تبدیل شود، چه بسا که طرح توسعه گردشگری این منطقه نیز در سال ۱۳۸۶ مصوب اما در عین بی‌توجهی رها شده است.

تصاویر/ اولین دوره‌ی مسابقات لیگ چوب کشی کشور

اولین دوره‌ی مسابقات لیگ چوب کشی کشور به میزبانی اصفهان و به همت هیئت بازی‌های بومی، محلی این استان به مدت دو روز از تاریخ ۱۰ الی ۱۱ آذر ماه در باغ ابریشم و سالن پیروزی برگزار شد. این مسابقات با حضور ۳۶ تیم از کل کشور که در بخش آقایان با حضور ۱۸ تیم و در قسمت بانوان ۱۸ تیم نیز شرکت کردند. تیم کبودرآهنگ از استان همدان در بخش آقایان و تیم گیتی پسند از استان اصفهان در بخش بانوان توانستند مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کنند.

تصاویر/ «چینی بندزنی» شغل فراموش شده دنیای مدرن

روزگاری نه چندان دور، چینی‌های ترک خورده توسط چینی بندزن‌ها دوباره به چرخه استفاده باز می‌گشتند و ظروف چینی، عمر طولانی‌تر داشتند.محمدرضا مفیدیان معروف به «محمدرضا بندزن» یا «محمدرضا شیرعلی»، تنها میراث دار بندزنی ساکن اردکان یزد است.پدرش هم به شغل بندزنی مشغول بوده و او از کودکی در کنار پدر این حرفه را آموخته و اکنون در ۶۰ سالگی، هنوز به این شغل مشغول است. گرچه مشتری‌هایش بسیار کم شده‌اند اما او هنوز از این راه امرار معاش می‌کند.امروزه بسیاری از حرفه‌ها، با رنگ و لعاب مدرنیته، محو شده‌اند یا در حال محو شدن هستند، اما نسل‌های قبل به خوبی این خاطره‌ها را به یاد می‌آورند: فریاد مردی که می‌گفت «چینی‌بند زن اومده، چینی شکسته رو بند می‌زنه».این شغل نیز همچون شغل‌های دیگر به دلیل مهاجرت و نیز پیشرفت کمی و کیفی وسایل و عدم نیاز به ترمیم مجدد آن متأسفانه از فهرست مشاغل حذف شده است.

تصاویر/ برداشت کاکائو در کامرون

کامرون به‌طور تاریخی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاکائو با حجم تولید ۲۷۵ هزار تن در سال است. بااین‌وجود، صنعت کاکائو در این کشور در معرض تهدید است. مدیریت ضعیف کشت کاکائو منجر به پدید آمدن وضعیتی وخیم در این صنعت شده است؛ بسیاری از درختان کاکائو در کامرون عمر باروری خود را سپری کرده‌اند. کشاورزان کامرونی بدون داشتن درختان جدید و فضای کافی برای کشت آن، با نبردی نابرابر در این صنعت مواجه هستند.

تصاویر/ جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی»

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی «چتر زندگی» به میزبانی یزد با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند از سراسر کشور برگزار شد.در طول مدت برگزاری این جشنواره ۱۴ اثر از هنرمندان یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، ایلام، تهران، آذربایجان شرقی و … در مکان‌های عمومی یزد به نمایش درآمد.

تصاویر/ کمک‌های سازمان جهانی غذا (WFP)به مردم افغانستان

طبق آمار اعلام شده از طرف سازمان جهانی غذا ۹۵ درصد از مردم افغانستان غذای کافی ندارند و دچار فقر هستند. ۲۳ میلیون نفر از مردم این کشور مشمول دریافت کمک‌های مردمی سازمانهای مردم نهاد هستند؛ نیمی از این جمعیت در بحران شدید قرار دارند . در حال حاضر یک چهارم زنان باردار و نیمی از کودکان در افغانستان با سوءتغذیه شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. ماه گذشته در منطقه «دشت برچی» شهر کابل، شش نفر به دلیل گرسنگی جان خود را از دست دادند. رئیس سازمان زنان اجتماعی برای زنان افغانستان می‌گوید کمکهای سازمان جهانی غذا باید ادامه پیدا کند؛ چون وضعیت نامساعد اقتصادی و بیکاری روز به روز در حال تشدید است و این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی زمستان‌های سختی دارد .

تصاویر/ جمعه سیاه در آمریکا

جمعهٔ سیاه به انگلیسی Black Friday یا حراج جمعه در آمریکا روز بعد از روز شکرگزاری است که عملاً آخرین جمعهٔ ماه نوامبر به‌شمار رفته و آغاز آئین خرید برای کریسمس حساب می‌شود. در واقع جمعهٔ سیاه، یک روز تعطیل نیست، اما اکثر شرکت‌ها این اجازه را به کارکنان خود می‌دهند که این روز را مرخصی گرفته و به خرید سال نو بپردازند. سال‌ها است که این روز، شلوغ‌ترین روز برای فروشنده‌ها است.

تصاویر/ ورود مهاجران نجات یافته به سواحل انگلیس

یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی ساحل کاله واژگون شده و سرنشینانش مفقود و غرق شده بودند. این پناهجویان قصد داشتند با عبور از کانال مانش به جنوب انگلستان برسند که تعدادی از این پنهاجویان نجات یافته وارد سواحل انگلیس شده اند.

تصاویر/ تجمع مردمی در چهارمحال وبختیاری برای جلوگیری از اجرای طرح‌های انتقال آب

جمعی از مردم، کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی چهارمحال و بختیاری چهارشنبه ۳ آذرماه، با تجمع در میدان امامزادگان دو خاتون شهرکرد خواستار توقف پروژه‌های انتقال آب از این استان، به استان‌های کویری برای مصارف غیرشرب شدند، آن‌ها معتقدند اجرای این پروژه‌ها تبعات زیست‌محیطی فراوانی دارد و زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصاویر/ آرمان عبدالعالی اعدام شد؛ روایتی از آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده غزاله شکور

حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا اخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد. لازم به ذكر است آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شكور شد و به قصاص محکوم گردید.

تصاویر/ دیدار دوم گروسی با اسلامی در تهران

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سه‌شنبه دوم آذر ماه با حضور در محل سازمان انرژی اتمی برای دومین بار بعد از حدود ۲ ماه و نیم از سفر اولش در تهران با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.
3 صفحه
آخرین اخبار